2019-05-20 Måndag och härlig start på veckan men skön strandpromenad och lite kloklippning på Berta...

Ny fräsch vecka har startat som ger möjligheter att fortsätta med vårt fantastiska liv och för dagen blev det för min del strandpromenad på Hat Wanakon.
 
Dagens favoritbild...
 
Idag ville ingen vovve göra mig sällskap på promenaden då de tycker det är för varmt så Lillflickan och Berta valde att stanna och vakta min cykel istället.
 
Lilleman följde med en kort bit men bara för att ta ett litet dopp i havet...
 
Lilleman filosoferar...
 
Lilleman the next beachboss...
 
Wow! Vilken bred, fin och platt strand att knalla på...
 
Nu är långgrunt till max...
 
 
Ulf Ö på väg (strand) som en liten prick i bilden...
 
Däremot fick jag trevligt sällskap av goa fina vännen Ulf Ö som var på väg norrut så vi slog följe.
 
Lågvatten till max mot när Ulf och jag gick här i onsdags...
 
Revet utanför Hat Wanakon Nationalpark...
 
Mot klippgränsen...
 
 
En fiskebåt på "våg" till hemmahamnen...
 
Revet utanför den bortre klippgränsen är också blottat och går nu att runda...
 
 
Det gjorde inte vi utan gick tillbaka istället då det var lunchdags för Ulf på restaurangen i nationalparken...
 
 
Ulf och jag skiljdes åt vid restaurangen så stort TACK för trevligt sällskap och jag gick vidare hemåt genom parken..
 
Så vackert...
 
Hat Wanakon Nationalpark...
 
Nu var det mycket längesedan som jag träffade på Sockan i parken så jag visslade min speciella hundsignal och plötsligt kom han där trippande bakom mig och ville både hälsa och kela och få lite torrfoder som han givetvis fick. 
 
Fina Sockan som alltid har skräp av torrt gräs i den lurviga svansen som han inte gärna tillåter att man ta bort... 
 
Sockan är alltid lite blyg inför kameran...
 
När jag gick ner till stranden följde han med mig dit...
 
...skönt att doppa benen lite i vart fall i det ljumma vattnet...
 
Sockan stannade kvar i sitt revir och jag fortsatte hemåt...
 
Vackert strandmönster...
 
När jag kom tillbaka till min cykel kom Lillflickan mig glatt tillmötes som hon brukar och Berta låg i sin grop nära min cykel. Hon ville inte ha torrfoder, fast hon åt dem i morse när jag kom, utan bara hundgodissnörena samt vatten.  
 
Tui har berättat att hon har dålig aptit och ibland vill hon inte äta alls när han ger dem mat och det är ju inte så konstigt att hon är mager. Något är allvarligt fel med den lilla stackaren, det har vi ju redan konstaterat, och hon har fått tabletter mot parasiter men det har nog ingen verkan.
 
Hennes klor på tassen till det högra benet, som hon inte gärna stödjer på, är bedrövligt långa och behöver klippas. Spetsen på en av klorna träffar trampdynan och det gör säkert ont när tar ner benet mot marken. 
 
Jag har testat att klippa hennes klor tidigare men hon skriker i högan sky bara man petar lite på klon med klotången. Nu fick det bära eller brista för klon måste kapas minst 1 cm vare sig hon ville eller inte.
 
På med den mjuka munkorgen så hon inte skulle bita mig av panik och det gick bra att klippa det värst långa klorna fast hon skrek högt i emellanåt utan att den ens borde göra ont.
 
Mycket peppande och tröst fick Berta under tiden och när det var klart fick hon belöning med de mjuka hundgodissnörena. Vi gossade länge innan jag cyklade hemåt igen. 
 
Stort TACK till både två och fyrbenta för en mysig strandlångis och till dig min bloggläsare önskar jag en synnerligen härlig måndag!

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Härliga bilder, längtar tillbaka 😊/ Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet och att du längtar tillbaka förstår jag 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Äsch jag missade promenaden i dag, så jag fick ta den ensam.( i mina drömmar). Tack för idag , och den glädje du skänker både till människor och djur.
Stor kram Gertrude

Svar: Tack så mycket själv Gertrude för din fina kommentar och stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Maria:

Vad söt min Lilleman är där han sitter i vattnet :) Ser så härligt ut! Längtar till att gå på stranden och mysa med alla vovvar <3 Bra att du klippte Bertas klor, kändes säkert mycket bättre för henne efteråt. Saknar er pok äe

Svar: Tack så mycket hjärtat för din fina kommentar och både han och vi saknar dig här i HY men du kommer ju hem hit snart <3Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: