2019-05-26 Sista hund- och strandbesöket innan Sverigeresan på ca 6 veckor...

Efter en ärenderunda via min cykel i byn cyklade jag ner till stranden via Sukta Resort och huvudsyftet var att ta tillfälligt adjö till "mina" vovvar där samt främst stackars sjuka magra Berta.
 
Det har varit mycket aktiviteter där på Universitetsområdet med ungdomar som kommit och åkt iväg i omgångar så hundarna håller sig lite undan. Trots att jag letade överallt på alla möjliga tänkbara ställen kunde jag inte hitta Berta men personalen sa att de sett henne idag vid lokalen för matutspisning. Jag tittade där också men ingen Berta ville komma fram eller så sov hon djupt. 
 
Jag fick ge upp och det kändes lite ledsamt att inte få träffa henne då jag inte är så säker på att hon ens lever när jag kommer tillbaka till Huay Yang om ca 6 veckor. Jag ville gulla med henne massor innan jag lämnar byn i natt. Nåväl jag får hoppas på att jag har fel och att vi ses igen vid återkomsten.
 
De andra hundarna som Siikhaau, Lillflickan, Lilleman, Fino, Lord  fick jag i vart fall träffa. Lillflickan som alltid slänger sig på sidan eller på rygg när hon träffar mig för att bli gullad med fick en lång gosestund. Hon är i övrigt lite avvaktande och skygg i sina kontakter med människors som hon inte känner eller inte vet om hon kan lita på.
 
Lillflickan som gärna vill bli gosad med...
 
Hat Wanakon idag och det blåser en hel del och lite regn är på väg...
 
 
 
Bye, bye stranden och vi ses igen om ca 6 veckor...
 
Det började falla små regndroppar strax innan jag lämnade universitetsområdet och precis när jag kommit hem kom regnet och det med besked, vilken tur att jag hann hem innan så slapp jag bli blöt😀  
 
Se separat inlägg...
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Önskar dig trygg och trevlig resa till Stockholm.
Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för det och stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 MaggN:

Stanna i Huay Yang!!! Vi har svinkallt i Sverige!

Svar: Tack för rådet Maggan men värmen i mitt hjärta att träffa Fina Familjen kommer att ta över oavsett kyla eller inte. Tur att det finns varma kläder att ta på dessutom 😀😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: