2019-05-27 Suvarnabhumi i Bangkok - Arlanda i Sverige...

One från Huay Yang Travel kom punktligt kl 00.30 och hämtade mig och pga lite trafik nattetid och bra väder samt förutsättningar i övrigt var vi framme på flygplatsen Suvarnabhumi redan kl 04.25.
 
Så var det då äntligen dags att flyga hem till Fina Familjen och planet från Norwegian taxade ut kl 09.10 och så lämnade vi Bangkok precis när det hade börjat regna.
 
På väg att taxa ut till startbanan...
 
Bye, bye Bangkok men vi ses snart igen...
 
 
 
Det var en lång men behaglig flygresa i Premium class och i stolen bredvid mig fick jag fint sällskap av Emmi, en thailändska på 50 år som bor i Song Khla men var på väg hem till Sverige och till sin svenska man i Norrköping.
 
I Thailand jobbar hon som sekreterare på ett assistansföretag och i Sverige pluggar hon svenska för hennes dröm är att driva en restaurang i Sverige med thailändsk buffémat. Jag önskar henne lycka till och hoppas hennes dröm blir uppfylld.
 
Vid kl 15.45 landade vi på Arlanda och det var gråmulet och 13  C en viss skillnad från Bangkok åtminstone när det gäller temperaturen. Tur att jag både hade långbyxor och tröja på😀
 
 
 
Arlanda
 
Vår älskade dotter Maria kom och hämtade mig på Arlanda och det var fantastisk underbart att få träffas igen och nu blir det full fart att umgås och mysa med Fina Familjen i ca 6 veckor.
 
Stort TACK till Emmi för en trevlig flygresa samt till min Fina Familj för att ni finns samt att jag vet att jag kommer att få en härlig tid här i Stockholm med dem tills det är dags att flyga hem till Thailand igen.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en trevlig måndag!
 
 
 

Kommentarer:

1 Maj Ivarsson:

Hej och välkommen till Sverige.
När vi kom hem från ännu en härlig vistelse i sköna Thailand då var det faktiskt riktigt behaglig temp, i ca en vecka. Därefter har det väl varit sådär. Men som svenska vikingar är man ju vana. Det var ju iallafall roligt att få träffa Rulle o dig, dessutom 2st ggr. Ni var ju ute och åkte med MC - hojen när vi möttes för en andra gång nere i Ao Nang. Världen är ju bra liten. Hoppas nu bara att det kan orka bliva lite bättre med värme så du inte fryser för mycket. PS: Ha nu en härlig tid i Sverige. Även om det inte är så varmt….
Hälsningar Maj Jan o ”LOKE”.

Svar: Tack så mycket Maj och Jan samt Loke för det och det var kul att träffa er också!

Väder är väder även i Sverige och så länge hjärtat är fullt av värme och det finns kläder för alla väder spelar det ingen roll. Må så gott och var rädda om varandra 😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Välkommen till Stockholm. Härliga 6 veckor som du har framför dig. Må så gott 😍😍

Svar: Tack så mycket Birgitta för det och må så gott du också 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: