2019-11-10 Softarsöndag i skön hemmamiljö och en liten förkylningsvirus...

Till att börja med vill vi tacka Anna & Per för en synnerligen trevlig kväll i går som vi började med samkväm hos dem och avslutade på restaurang Tamarind som öppnat för säsongen för några dagar sedan då högsäsongen börjat så smått. Tamarind har förutom alltid god och vällagad mat till modesta priser en ombonad trevlig miljö😊😋.
 
Den där rackarns lilla förkylningsvirusen som började göra sig till känna så smått i torsdagskväll har nu brutit ut så den slapp jag minsann inte undan. Det var flera år sedan som jag var "förkyld" så nu var det väl dags. Det är ganska så typiskt så här års då vi träffar många faranger som anlänt till byn och har säkert med sig bacillusker som gärna vill smitta av sig på oss som inte är så vana vid obekanta diverse förkylningsvirusar. 
 
Nåväl, jag mår ändå förhållandevis bra och det bästa med dessa rackarns virusar är att de går över men det tar några dagar.
 
Jag sitter gärna ute på vår fina innätade altan och blickar ut över vår vackra trädgård och lyssnar på fläktarnas sus, fågelkvitter och lite skön musik så jag har det egentligen hur bra som helst och är tacksam för det.😍   
 
En av våra Bougainvilleor som blommar för fullt nu...
 
 
...och våra häckblommor som heter dog kem jay på thai ...
 
Här kan du kolla på en fin video över hav och land och lyssna på skön musik samtidigt.
 
Enjoy!
 
 
Jag önskar dig min bloggläsare en mysig söndag och var rädd om dig!
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hoppas förkylningen har förstånd att inse att den inte är välkommen, så att den inte stannar länge. Krya på dig och eftersom inte smittan tar sig vidare via " nätet" så får du en extra stor kram. 🥰❤️ Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för det och stor varm virusfri kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: