2019-11-12 Snart välkommen till Green Beach Resort...

Före detta Jacks Beach Resort har gått till historien och resorten heter numera Green Beach Resort och drivs av ett företag i Bangkok.
 
Jacks Beach Resort har varit ett kärt ställe för många av oss faranger sedan början av 2000 och Rulle och jag bodde där första gången i ett par dagar i januari 2006 på visningsresa via Thailandsfastigheter. Det var första gången som Rulle var i Huay Yang och i Thailand och andra gången för min del så vi har därmed många fina minnen därifrån.
 
Resorten har under åren efter att Jack lämnade byn arrenderats av flera olika entreprenörer och det har både varit bättre och sämre med både underhåll och service samt varierande kvalitet på maten etc. Lite synd då läget är oslagbart. 
 
Nu får vi hoppas att de nya ägarna får fart på stället och att vi alla blir nöjda😄.
 
För tillfället håller de på att renovera både resorten och restaurangen och de förväntas vara klara i slutet på november 2019 men det kan ändra sig.
 
Idag fick jag träffa Green Resort´s manager Chai, som är thaikines, och mycket trevlig och tillmötesgående samt duktig på engelska. Han vet hur turerna har varit genom åren på Jacks Beach Resort när det gäller varierande sämre och bättre service och kvalitet på maten samt det bristande underhållet på resorten genom åren och de kommer nu att försöka göra bra ifrån sig så gästerna blir nöjda.
 
Jag fick också träffa den trevliga restaurangchefen, minns inte hennes namn tyvärr, och som även ska laga maten, thai - och europeisk mat och hon kunde ingen engelska förutom ytterst lite men det gick bra ändå på min lilla thai. 
 
Priserna på mat och dryck kommer att vara modesta precis som på övriga restauranger i byn enligt Chai.
 
 
Receptionen under renovering...
 
 
Taket är fixat med nytt vassmaterial på restaurangen...
 
Nya kockan och restaurangchefen...
 
Hon ville visa mig resortdelen och som var på gång där...
 
En del jobb kvar innan det är färdigfixat...
 
Skylten är klar för den nya resorten...
 
De ville att jag skulle ställa mig vid skylten för att ta kort så det var bara att ställa upp...
 
...sedan ville restaurangchefen vara med på bild med mig och en av personalen fick ta kort på oss med min kamera...
 
Vägen in till resorten....
 
En glad "städerska" som gärna ville vara med på bild och hon visade mig de rum i längan som de håller på med att fixa och det återstår en del...
 
I den här bungalowen bodde Rulle och jag i ett par dagar i januari 2006 på vår visningsresa via Thailandsfastigheter. De har nu fixat fasaden, taket och altanen men i dusch- och toarummet är det en del som kvarstår att fixas .
 
Fin utsikt från den bungalowen som vi bodde i 2006 och denna fantastiska vy minns jag mycket väl och var helt lyrisk då i januari 2006...(fast det är jag ju fortfarande)
 
Här ska bl.a tjock-TV:n bytas ut till en platt -TV och rummet är renoverat sedan vi bodde här sist....
 
 
När jag var där inne och kollade kom managern Chai och berättade att det återstår att fixa bl.a dusch- och toarummet... 
 
Golvet ska bytas ut samt toan och handfatet etc till nytt så det kommer inte att se ut så här, precis som det gjorde när vi bodde där 2006...
 
Det ska bli spännande att komma dit och kolla om ett par veckor hur långt de har hunnit med renoveringen och hur det kommer att se ut framöver.
 
Jag frågade Chai om de har funderat på att bygga någon pool då många faranger gillar det samt att det finns rejält med markutrymme för det mellan husen och stranden. Chai sa att de åtminstone har funderat på det så vi får väl se hur det blir med det framöver.
 
Stort TACK till Chai och personalen i övrigt för deras informationsvilja och tillmötesgående och jag sa att jag återkommer om ett par veckor för att kolla vad som hänt och om det är klart för att öppna upp, åtminstone restaurangen, för oss gäster.  
 
Jag önskar dem alla lycka till med det fortsatta renoveringsarbetet och är övertygad om att kommer bli fint där!

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Spännande 😊/ Elisabet

Svar: Tack Elisabet det tycker jag också 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Gun s8:

Kommer ihåg första ggr där...vi var där samtidigt som er 2006.
Mkt trevliga dagar! Har åkt dit varje ggr jag är i H Y...är ett måste!
Ska bli så spännande!
Hälsa Rulle å kram till Er! Tack för din blogg 🤗

Svar: Tack så mycket Gun det kommer vi ihåg eftersom ni bodde i huset bredvid och vi åkte till PKK tillsammans för banken etc. Mycket trevligt tyckte vi också! Hoppas vi ses i byn framöver och roligt att du uppskattar min blogg 😊 Rulle hälsar tillbaka och kram från oss till dig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Marie o Pontus :

Åhhh....jättekul att det öppnar igen, läget är fantastiskt 👍🥰

Svar: Tack Pontus och Marie och visst är det häftigt 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Vad kul se ditt inlägg.
Hoppas verkligen det kan bli bra på f.d. Jack´s numera Green Beach.
Låter lovande.
Här varit där många gånger , oftast varit nöjd men känt stället behövt en rejäl uppfräschning.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti och vi får hoppas på det bästa 😊 Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anonym:

Åter ett varmt tack för dina senaste uppdateringar om utvecklingen i HY.

Det var verkligen roligt att Jacks står inför en behövlig upprustning. Kanske också ett bra ställe att bo på istället för att hyra ett 🏠 hus.
Kram ❤️ Gertrude

Svar: Tack så mycket själv Gertrude och jag är övertygad om att Green Resort kommer bli både fint, enkelt samt hyfsat billigt att bo på. Stor varm kram till dig från mig ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: