2019-09-13 Fredag den 13:e = Turdag samt cykelträning till/från Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon 78,30 km...

Idag är det fredag den 13:e och för mig är det en turdag och inte en så kallad olycksdag för tänker jag i positiva banor att det egentligen är som vilken dag som helst och inte en så kallad olycksdag.  
 
Jag tror på att om man ställer in sig på att det kommer bli en fin dag idag på alla sätt och vis så blir det oftast det. Ställer man in sig på att det kommer hända något just idag så gör det säkert det också, just för att man kanske stirrar sig blind på eller förväntar sig att minsta sak av negativ art beror på just fredag den 13:e.
 
Så tänker jag om alla dagar hela året och då känns det mycket bra att starta dagarna med ett positivt tankesätt och så blir dagen oftast därefter. Visst kan det hända negativa saker som jag inte räknat med med då är det bara att lösa det som går att lösa genom en positiv attityd. Det som jag inte kan lösa själv är det bara att släppa och gå vidare om det är bästa lösningen.
 
-------------------------
 
Idag cykeltränade vi till/från Prachuap Khiri Khan (PKK) via Dan Singh Khon (DSK) och väderprognosen spådde 80 % regnrisk. Det var grå moln i olika nyanser på himlen och blåste kraftigt men med facit i hand fick vi inget regn över oss. Skönt det, framför allt för Rulle som därmed slapp cykeltvätten vid hemkomsten. 
 
På väg till 1 km backen...
 
På väg till 2 km backen...
 
2 km backen bjöd på kraftig motvind och det är bara bra för då blir det extraträning för benen...
 
Här kommer Rulle från 2 km backen...
 
 
2 km backen fixade vi galant och nu susar vi nedåt i 4 km...
 
Intervallträningen avslutad...
 
Nu är det bara tempokörning resten av vägen till PKK...
  
Här under bron efter järnvägsspåret i PKK brukar de sälja Buddhafigurer eller lotter...
 
Här kommer Rulle...
 
PKK
 
 
 
7 Eleven vid Soi 5 i PKK
 
Innan vi cyklade hemåt igen från PKK blev det inköp av varsin paj hos Ludo på See&Sea till lunchfikat vid hemkomsten...
 
Wow, vad kul det är att cykelträna och lika kul att komma hem igen efter en bra träning!
 
Inget regn på oss och inte en hund som fick för sig att jaga oss så därmed blev det en extra bonus. Vi såg på vägbanan att det hade regnat lite här och där på vägen hem men då befann vi oss där det inte regnade tur nog.
 
Dagens cykelträningspass till/från PKK via DSK, för min del blev det 78,30 km
 
Rulles favoritpaj för dagen, ananaspaj med nötter...
 
Min eviga favorit, citronpaj😋 
 
Stort TACK min älskade Rulle för ett tufft och härligt cykelträningspass och till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt trevlig helg!

Kommentera här: