2020-08-02 Cykeltur och retur till/från Fäboda, Översjön etc, 25 km

Idag blev det en cykeltur igen men denna gång cyklade jag själv till Översjön via Väsby Gård och Fäboda och det var både soligt och disigt, +24 C så därmed perfekt vädermässigt. Rulle stack ut en dryg timma före mig för att cykelträna istället tur och retur till Djurgården drygt 4 mil. 
 
Jag gillar den här rundan då man cyklar på cykelväg, skogsväg eller mindre grusvägar utan biltrafik i fantastiskt vacker natur och hela området som omfattas av bla. Naturreservatet Järvafältet och Fäboda Naturreservat är så fint och harmoniskt att röra sig i.
 
Väsby Gård och Väsby Sjöäng
 
 
Väsby Sjöäng
 
Fäboda
 
Översjön
 
Min fina Giant MTB
 
Översjön
 
Säbysjön och där borta syns vårt hem i Kista Torn så det är alltid lätt att hitta hem...
 
Ingen distans gentemot varandra här inte utan de har redan flockimmunitet och har valt att ligga tätt ihop fast det finns gott om utrymme i hagen...
 
Dagens cykeltur 25 km
 
Stort TACK till mig själv, min härliga cykel samt omgivningen för en härlig cykeltur och till dig min bloggläsare önskar jag en skön söndag!  

Kommentera här: