2020-08-02 Eftermiddagslångis med dotter Maria, en stor larv med attityd, blommor och blad, Gräsänder etc

På sena eftermiddagen fick jag mysigt sällskap av vår älskade dotter Maria på min långis på Järvafältet.
 
På grusvägen genom Järva Discpark kom den här stora larven av arten Större träfjäril och i hyfsat snabb takt försökte ta sig över vägen. Men när den kände av vår närvaro vände den in mot gräset igen. 
 
https://gronarader.se/natur/storre-trafjaril/
 
Larv av arten Större träfjäril...
 
Larvvändning in mot gräset igen...
 
Vy från Hästa Gård, gröna fält och Granholmstoppen 
 
Trähästarna vid Hästa Gård börjar vittra sönder tyvärr men den närmast i bild är fortfarande intakt
 
Gul Käringtand i massor vid Fågelsjön...
 
 
 
Vacker sommaräng
 
Grå regnmoln har börjat driva in över Granholmstoppen så vi skyndade på stegen något när vi gick hemåt efter att vi var klara med besöket vid fågelsjön...
 
En Gräsandshona som putsar sig och en boll har kommit ifrån sin ägare...
 
Just här gillar Gräsänderna att putsa sig...
 
Nu var det hög tid att dra oss hemåt då de grå regnmolnen började ta över den blå himlen men det kom inget regn förrän strax efter vår hemkomst så det var ju tur då vi inte hade några regnkläder på oss. Det är snabba vändningar på väderfronten😊  
 
Stort TACK min älskade Maria för en mysig långis och till dig min bloggläsare önskar jag en skön söndag!

Kommentera här: