2020-08-06 Förmiddagens powerwalk på Järvafältet på bl.a Tidens Väg...

Idag blev det en powerwalk på förmiddagen som omväxling och på bl.a Tidens Väg på Järvafältet. 
 
Den här informationen finns i höjd med Järva Discpark...
 
Hästa Groddamm heter den lilla sjö som jag kallat för Fågelsjön så nu vet jag det.
 
 
 
 
Utvecklingen går framåt för här vid gränsen till Akalla håller de på och bygger E4 Förbifart Stockholm. 
  
Därute där tornkranen står håller de på med vägen
 
 
 
Järvafältet och Granholmstoppen till höger...
 
Hästa Groddamm
 
En ung Kanadagås, en av familjemedlemmarna på mamma, pappa och 5 syskon...  
 
 
En liten ö i dammen...
 
Någon har lagt ut en mängd med korn till fåglarna på gräset men de har tydligen inte upptäckt det förrän jag slängde ut några nävar med korn i vattnet till dem. Då blev det full fart på Gräsänderna och Kanadagåsen...
 
Mums!
 
Igelbäcken
 
Stort TACK till mig själv och min vackra omgivning för en härlig Powerwalk! Snart är det dags för vår lilla roadtrip till Mariefred och Strängnäs och vi sticker kl 12.30.
 
Se nästa blogginlägg om du vill förstås...

Kommentera här: