2020-08-08 Jag älskar Stockholm! Cykeltur till/från Djurgården 40 km...

Vädret bjöd på värmebölja idag också och då passar det bra med en fläktande cykeltur till Djurgården med medhavt fika i det gröna.
 
Vi cyklade på fina cykelbanor via Helenelund, Silverdal, Edsviken, Ulvsunda, Hagaparken, Roslagstull, Birger Jarlsgatan, Gärdet och vid Tekniska museet över Folke Bernadottes bro som invigdes den 17 september 2019 över Djurgårdsbrunnskanalen till Djurgården.
 
Rulle, herre på täppan med vy över Edsviken...
 
Nu är jag kvinna på täppan...(Rulle har tagit fotot)
 
Härlig vy härifrån mot Danderyd
 
 
 
Vattenpaus...
 
Gärdet nära Frihamnen och en hus som inte jag anser är vackert men däremot sällsynt...
 
Folke Bernadottes bro
 
 
Staty av Alice Aycock efter brofästet
 
Folke Bernadottes bro, endast för cyklar och fotgängare...
 
Min coola Giant MTB
 
Djurgårdsbrunnskanalen
 
Staty av Alice Aycock
 
Rulle kollar in bron...
 
Snygg design...
 
Kaknästornet och bron...
 
Untitled cyklone...
 
 
 
Rulle njuter av vårt medhavda fika i en slänt i skuggan ovan gångvägen i närheten av bron...
 
På tillbakavägen cyklade vi över Gärdet...
 
Kaknästornet
 
 
Gärdet
 
 
Vi cyklade sedan hela Valhallavägen från Gärdet till Roslagstull och därefter mot Stocksund
 
Trixade lite på cykel -gångvägar längs med stranden men fick vända då vi insåg att cykelvägen tog slut när vi möttes av en smal stig och trappor och vägen dit kantades av badfolket som solade eller tog ett dopp i Edsviken.
 
Nästa miss hamnade vi här i en kanal i höjd med Riksmuseet som det inte gick att cykla vidare på längs med utan vara bara för gående. Det var bara att vända igen och hitta rätt väg mot Stocksund...
 
 
Vid Bergshamra mot Solna cyklade vi via Ulvsunda slott och utefter Edsviken hem via Sollentuna...
 
 
Cykling är kul...(Rulle har tagit bilden på mig)
 
 
Så vackert att det gör nästan ont...
 
Dagens cykeltur och retur 40 km
 
Härligt att förena nytta med nöje genom att cykla och vi har manuella cyklar där egen pedalkraft gäller och inte latmanscyklar som jag kallar elcyklar som verkar otroligt poppis nu. 
 
Stort TACK till min älskade Rulle för en fantastiskt fin och trevlig cykeltur i vårt vackra Stockholm som jag älskar av hela mitt hjärta med allt som hör därtill!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en rolig lördag samt tack för att du läser min blogg! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Tänk så mycket fin natur och vatten det finns runt Stockholm! Så fina bilder! Ni är verkligen aktiva här också med cykling, promenader och träning! Eva O i norr

Svar: Tack så mycket Eva för din kommentar och respons på mina bilder och våra olika aktiviteter. Stockholm är fantastiskt med sin mångfald, framför allt naturen.🥰
Annika i Stockholm Sverige

2 Birgitta S:

Oj det var en tur som inte gick av för hackor i denna värme. Vi är på landet i skärgården o det är varmt även här. Det blir sena middagar o inte många knop på dagen. Morgon o kväll är vi igång däremellan slappa . Men det är härligt med de varma kvällarna o kunna sitta ute till sent. Vad gör det om det är semester o sovmorgon . Gäller att njuta av dessa dagar 😍🐕

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och en cykling på 4 mil i Stockholm i ca 28 C är ingenting i jämförelse när vi cyklade 8 mil i Thailand i ca 40 C. 😁 Njut av härliga dagar och kvällar under er semester så mycket ni kan😍
Annika i Stockholm Sverige

3 sandra ledin:

Men va!?! Cyklade ni 40km? Gösses ni är gryma. Vilken härlig rutt ni fick och vilken miljö att njuta utav längs vägen.
Nu fick jag lite tips på utflyktsplatser och det tackar jag stort för.
Ha en fin söndag!!!

Svar: Tack så mycket själv Sandra för din kommentar och vad härligt att jag kunde bidra med lite utflyktstips😄 Ha en fin söndag du också🥰
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: