2020-12-04 Det finns alltid några glädjeämnen med positivt tänkande...

Min kropp kämpar tappert med det sega förkylningsviruset och jag håller mig inomhus och försöker ta det lugnt så gott det går fast att ta det lugnt är ju inte riktigt mitt rätta jag.
 
Men det gäller att finna sig i att lyda kroppen om jag nu vill snabba på att bli frisk igen och dessbättre vräker regnet ner därute och det känns därmed skönt att "slippa" gå ut.
 
Nu har jag inga större problem med att gå ut och promenera fast det regnar då jag har bra regnkläder men det känns inte riktigt vettigt att gå ut för mig idag så det blir inomhusmys istället.
 
Ute blött och regnigt, inne torrt och varmt samt skönt...
 
Grått och regnigt...
 
Min älskade Rulle var och tränade i förmiddags på SATS och vid hemkomsten hade han med sig varsin Napoleonbakelse till lunchfikat. Det är ju fredag och då vankas det alltid något extra gott. För mig, en liten stackars sjukling, var det en extra god tröst😋  
 
Rulle bjuder på smarrig Napoleonbakelse...
 
Vårt sovrumsfönster
 
Det blir mörkt utomhus redan strax efter kl 15 nu....
 
Regnet smattrar mot rutan och det är härligt att vara inomhus i värmen...
 
Lyssna på regnet som smattrar mot rutan och det är riktigt rogivande...
 
Stort TACK till min älskade Rulle samt min älskade Fina Familj för att ni finns vid min sida i både vått och torrt och jag är så tacksam för att ha det så här kärleksfullt och bra i livet.💗
 
Stort TACK till er alla fina goa FB vänner som kommit med kryapåmighälsningar fast det bara är en simpel liten förkylningsvirus men ändå, det värmer gott att ni alla visar en sådan fin omtanke om min hälsa. 💗
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt en trevlig helg! 

Kommentera här: