2020-02-15 Sista packningen med visst inslag av panik samt farväl av "mina" hundar och havet...

Sista resväskan av totalt 4 skulle packas och att bara titta på det som skulle i den och att den bara fick väga 23 kg gav en viss känsla av panik. Vi rensade och rensade bort onödigt som vi faktiskt kunde vara utan men väskan gick inte att stänga och vikten låg på drygt 26 kg. 
 
Räddningen kom via våra fina goa vänner Kjelle och Karin som erbjöd sig att ta hand om dessa kilon över 23 kg och packa ner det i sina resväskor då de också lämnar Huay Yang snart och bor i Stockholm. Puh! Så härligt att de löste sig och stort TACK goa Kjelle och Karin för det! 💕
 
Nu var det hög tid att cykla ner till stranden och ta farväl av "mina" vovvar Siikhaau och Lillflickan samt Lord på Universitetsområdet och även Guldrufs var där. De fick alla dela på mitt sista torrfoder och då Siikhaau kliade sig och hade lite sår på svansroten fick han en parasittablett av mig. De fick givetvis en massa kärlek också förstås!
 
Nu kan jag inte göra mer för dem men Tui och resten av Huay Yang Dog & Rescue gänget har full koll på dem och det är jag glad för nu när de vet att jag inte har det längre.
 
Jag kommer att sakna dessa fina fantastiska goa hundar som gjort så gott i mitt hjärta!💗
 
Fina goa Siikhauu...
 
...och hans mamma goa fina Lillflickan...
 
 
Goa fina reserverade Lord som är snäll men vill inte bli klappad...
 
 
Mycket svansviftande...
 
 
Fina goa Guldrufs...
 
Bye, bye min favoritvy!
 
 
Härligt bred strand idag...
 
Hat Wanakon
 
Idag har vi tagit farväl av våra goa fina thailändska vänner och det känns så bra att de verkligen uppskattat vår vistelse här under alla dessa år men det är egentligen enkelt.
 
Det gäller bara att visa respekt, ha ett gott öppet hjärta, ta seden vi kommer och vara vänlig och skratta och le mycket samt ha förståelse för att det ibland blir missuppfattningar som inte spelar någon större roll. 
 
Detta är ett fantastiskt land att bo och leva i och vi har trivts alldeles utomordentligt bra här. Underbara minnen har vi som vi kommer att bevara väl i minnesbanken.
 
Nu är det nya tider som gäller med Fina Familjen i Stockholm samt så småningom resor ut i vida världen.
 
I natt kl 01.00 kommer taxin från Huay Yang Travel med vår favoritchaufför One och hämtar oss för transport till Suvarnabhumi och i morgon kl 09.00 lyfter vi med Norwegian.
 
Det blir därmed ingen bloggning förrän tid finns efter framkomsten till Stockholm.
 
Stort TACK till alla fina vänner vi fått här i Huay Yang, både faranger och thailändare, och nu säger vi Lagånn! (= farväl på en längre tid på thai) 

Kommentarer:

1 Anonym:

Ha en jättebra resa och jag önskar er välkomna hem till Stockholm.
Kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för det och stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Eva Ramsthaler:

Trevlig resa till Sverige, och ha det bra där, önskar vi er

Svar: Tack så mycket Eva och ha det så bra ni också 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Från att bo där permanent till att sälja huset. Varför inte ha det kvar även om man utgår från Sverige. Vad hände? 🤔

Svar: Inget har hänt anonym och om du läser mina inlägg på kategori flytten till Sveige förstår du säkert 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Yvonne S:

Tack för alla dina fina inlägg och berättelser om vad som hänt/händer i HY❣️ Jag kommer att sakna dem! 🥰 Trevlig resa hem till Norden! Kramar 😘❤️😘

Svar: Tack själv Yvonne för att du följt och gillar mina inlägg samt för hälsningen 😍 Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Titti/Umeå/Huay Yang:

Önskar er en fin resa hem till Sverige.
Tack för Thailandstiden och de år jag följt dig/er.
Nu ses vi i ert "nya liv".
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti för det och välkommen till vårt nya liv via bloggen 😍 Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Birgitta S :

Önskar er en trevliga hemresa ! Det blir nya äventyr o umgänge med familjen . 🐕😍

Svar: Tack så mycket Birgitta och det ser vi fram emot 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Marie o Pontus:

Tack Annika o Rulle för att vi fick nöjet att bo grannar i paradiset och allt Ni delat med Er till oss av minnen o erfarenheter. Ni kommer att vara saknade av oss som goda "grannar" men vi är glada att Ni kommer att börja "en ny spännande fas" i livet ❤❤ Må bäst o njut av var tid.....kram o vi ses!!

Svar: Tack själva fina goa Marie och Pontus och nöjet har även varit på vår sida. Vi ses i Sverige och det ser vi fram emot och må så gott 😍 Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Janeth:

Tack för en mycket trevlig blogg. Har följt ert liv i Thailand ganska länge och kommer att sakna att dagligen kika in och följa er. Lycka till med ert "nya" liv i Sverige!

Svar: Tack så mycket Janeth för att du både läser och uppskattar min blogg samt för hälsningen men hoppas förstås att du fortsätter att läsa den 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Johan:

Tack för alla dina inlägg från Huay yang. Lycka till med resan och hoppas att det går bra i dessa Corona tider
Kommer följa dig i fortsättningen oxå men kommer sakna by inläggen. Men det blir nog nya intressanta saker istället 👍

Svar: Tack så mycket själv Johan för att du både följt och fortsätter följa min blogg samt tack för hälsningen 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

10 Anonym:

Lite vemodigt att sista gången läsa din blogg om Huay Yang. Önskar er varmt lycka till med livet , familjen och era nya äventyr. Klart vi ses i Stockholm. Rätt som det är hör du mån som ropar -Annika!!!!! Kram till dig och Rulle från Anna Lena o Jan E

Svar: Tack så mycket Anna Lena för det och det skulle vara skoj att ses i Stockholm förstås. Stor varm kram till er båda från mig och Rulle ❤❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

11 Tiina:

Lycklig resa! Precis när jag började läsa ditt sista inlägg från HY var kl 19.00 i Sverige, alltså 01.00 hos er, och taxin kom...för att köra er till Bangkok. Är med er i tankarna!TACK för alla härliga inlägg och bilder och tankar i din blogg från Thailand o HY! Kommer att sakna dom...att få drömma sig dit, genom dig... Men jag ser också fram emot att få läsa om era nya och spännande äventyr på denna sida av jordklotet! Tills vi hörs igen, ha det bra! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för det samt att vi finns i dina tankar och för din uppskattning av min blogg. 😍 Ha det så bra du också samt kram tillbaka ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

12 Anonym:

Lycka till ❤️ trevlig resa hem! Kramar från Lasse och Ann-Sofi S12 Jasmin

Svar: Tack så mycket Ann-Sofi och Lasse 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

13 Don sai:

Husk Rulle Det er ingen skam og snu
Komme tilbake til ditt paradis du elsker
Thailand

Svar: Don Sai nu blir det inte mera Thailand på många år för annat i livet väntar. 😎
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

14 Annika:

Tack för all läsning och härliga bilder från HY under alla år! Det kändes lite vemodigt att det var ditt sista reportage från byn. Vi har gillat att följa utvecklingen i byn i din blogg mellan våra besök. Nu ser vi med spänning fram emot att följa era nya äventyr som säkert blir lika fint dokumenterade 😀 Förresten - Välkomna hem till Stockholm! 🌸

Svar: Tack så mycket Annika för din kommentar och fina respons på min blogg om HY med omnejd samt din hälsning. Det är härligt att vara hemma här igen med familjen. 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

15 Benny:

Hej Annika och tack för att du har givit oss en möjlighet att följa vad som, mellan våra egna besök, händer i byn. Det kommer att kännas lite tomt, jag hoppas att någon annan tar vid.
Återigen tack och lycka till i er nya fas i livet. / Benny

Svar: Tack så mycket själv Benny för din kommentar samt att du följt och uppskattat min blogg 😍 Kolla mina länkar så kan du följa deras bloggar. Tack också för din hälsning ❤
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: