2020-01-09 Här packas det för fullt och det ekar tomt på vår MC uppställningsplats...

Till att börja med vill vi tacka våra goa fina vänner Yvonne och Lars för en synnerligen trevlig kväll med dem igår efter först en drink hos dem samt därefter kvällsmat på Cha Bar😍. 
 
Nu har vi satt full fart på att packa ner det som ska fraktas via Seven Seas och via bl.a. båtvägen till Stockholm. De kommer och hämtar våra packlådor samt våra 4 cyklar först den 16 januari men det är ändå skönt att få det klart i tid.
 
När trätavlor och träprylar samt de lampor vi vill ha med oss hem till Stockholm är nedpackade  ser det inte lika hemtrevligt ut på vår altan men det får vi stå ut med.
 
Dessa trätavlor och träprylar samt lampor får lysa upp tillvaron hemma i Stockholm i stället och med dem alla de goda och fina minnen vi har i samband med dem.
 
Nu har vi bara SilverForzan kvar men han är också tingad och hämtas i februari av de nya ägarna.
 
Stökigt packutrymme...
 
Här ekar det tomt och bara SilverForzan är kvar för tillfället...
 
Det är mycket att stå i inför vår flytt hem till Stockholm igen men det är roligt samtidigt då vi vet att vi kommer att få en mysig tillvaro med Fina Familjen där och det ser vi fram emot😍.
 
Stort TACK för att jag har möjlighet att frivilligt välja var jag vill göra med mitt fortsatta liv och var jag vill fortsätta att bo och leva, det är inte alla förunnat. 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin torsdag!
 

Kommentarer:

1 Roger:

Hej ! Är inne på lite samma tankar som ni har haft att bosätta mig utomlands.
Undrar bara lite om det ekonomiska , hur har ni haft råd då ni inte verkar ha jobbat . Alltså bara en ren nyfiken fråga ( som inte behöver svaras på) vi har inget hus att sälja eller fått ärva nåt arv... Vi försöker bara spara och spara

Svar: Hej Roger och tack för din kommentar. Vill man uppfylla sina drömmar får man jobba på det utifrån sina egna tillgångar, möjligheter och förutsättningar, det har vi gjort. Jag önskar er lycka till! 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Roger:

Tack :) när jag läste igenom vad jag själv skrivit så menar jag så klart att ni verkar inte ha jobbat under tiden ni bort nere i Thailand . Innan det så förstår jag att ni jobbat så klart ;) ja vi kämpar på för att få en vardag i sol och värme :) man kommer långt med att spara ! Då jag börjar få lite värk i kroppen , är bara 40 år ;)

Svar: Tack själv Roger och här i Thailand har vi bara njutit av ledigheten och hoppas er önskan om ett skönt utlandsboende blir verklighet en dag. Något att kämpa för i vart fall så jag önskar er lycka till 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: