2020-01-16 Skön eftermiddagspromenad på Dolphin Beach i Huay Yang...

Idag beslöt jag att sluta dagen med en skön eftermiddagspromenad på Dolphin Beach och eftermiddagsljuset blir så varmt istället för det lätt stickiga dagsljuset när solen skiner för fullt.
 
Det här lilla söta flickan heter  Nong Mai, 6 år, som är dotter till de som äger hörnrestaurangen Nong Mai på Huay Yang Beach. Hon ställde gärna upp för att fotas då jag tyckte det var så fin kontrast med hennes röda klänning och den blå båten.
 
Huay Yang Beach
 
Dolphin Beach söderut...
 
Huay Yang Beach norrut
 
Stenpiren mellan Dolphin Beach och Jacks Beach
 
Dolphin Beach norrut...
 
Vid fiskebåtshamnen håller de på med något projekt som ska bli spännande att följa om jag hinner se hur det är tänkt innan vi lämnar Huay Yang den 16 februari. 
 
 
Något stort projekt är på gång här....
 
Inloppet till fiskebåtshamnen
 
Här är det 3 grabbar som tyckte det var skoj att visa mig sina vattenkonster när de såg att jag tittade på dem och hade min kamera i handen....
 
 
 
 
Den raserade vägen vid inloppet och ett sandlager till det pågående projektet där...
 
 
Dolphen Beach norrut...
 
En vacker fiskebåt som ligger på svaj....
 
Ostliga vindar...
 
...och belysningsstolpar har de även satt upp vid Dolphinvägen... 
 
Restaurang Nong Mai som är döpt efter deras dotter, 6 år, enligt första bilden i detta inlägg.
 
Stort TACK till mig själv för en härlig strandpromenad samt för trevliga möten och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin torsdag. 

Kommentera här: