2020-01-17 Dagens strand- och hav i vackert soldis...

I dag på förmiddagen städade Ned vårt vackra hus så Rulle och jag beslöt att ta en en skön promenad på stranden under tiden.
 
Vilket härligt beslut egentligen och det känns så lyxigt att bara lämna huset i Neds vård under 3 timmar och komma hem till ett nystädat hus nöjd och glad efter en skön promenad.
 
Idag var det lugnt på havet och ett vackert soldis som skymde både öarna Chan- och Thaisi Islands och borta vid Ao Manao i Prachuap Khiri Khan. Det var dessutom lågt vattenstånd så stranden var både platt och hyfsat bred att gå på.
 
Huay Yang Beach
 
Soldiset skymmer öarna vid Ao Manao i Prachuap Khiri Khan...
 
 
 
Lågvatten som blottar reven utanför Wanakorn Nationalpark
 
 
 
 
Klippgränsen
 
 
Klippgränsen...
 
Det börjar syns på träden över lag att det inte regnat på länge och det är mycket torrt i markerna...
 
Rulle filosoferar och njuter av vyn samtidigt...
 
När vi kom tillbaka till själva parken gick vi den fina cykelvägen tillbaka...
 
 
Floden som mynnar ut i havet...
 
Vy från bron över flodmynningen...
 
Stort TACK min älskade Rulle för en härlig långpromenad och för trevliga möten på stranden samt till mina fyrfota hundvänner som dyker upp lite här och där under vägen för att få en liten kärleksstund och hundgotta förstås.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt trevlig helg och var rädd om dig och de dina!

Kommentarer:

1 Birgitta S :

Härliga promenader o dina vänner 🐕 kommer att sakna dig. Trevlig helg !
🐕😍

Svar: Tack så mycket Birgitta och trevlig helg önskar jag dig också ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: