2020-01-22 Vår vackra hav i Huay Yang levererar....

...en fantastisk och snudd på lyrisk känsla att bara gå där på stranden och öppna upp alla sinnen och bara vara i nuet.
 
Jag har trampat på dessa ständer i Huay Yang i drygt 8 år nu som vi bott här i Huay Yang permanent och har aldrig haft en känsla av att det känns trist eller tråkigt. Både havet och stranden förändras hela tiden varje dag samt även under samma dag på ett eller annat sätt och det gäller bara att ha förmåga att notera det.
 
Idag kändes det extra skönt att vakna till en ny härlig dag, gå på stranden eller i övrigt då känslan av frihet kändes så påtaglig i samband med att vårt vackra hus såldes igår till trevliga människor och som vi vet kommer ta hand om det väl.
 
Vi kan nu med glädje lämna Huay Yang med omnejd med fina fantastiska minnen utan att behöva ha vårt hus kvar för försäljning och under tiden ta ansvar för allt som hör därtill.
 
Den känslan att nu slippa detta ansvar är obeskrivligt skön och nu kan vi bara ägna oss åt att njuta ännu mer av de sista veckorna här i härliga Huay Yang. 
 
Jag känner inget vemod eller ånger över att vi i november förra året fattat detta beslut att flytta hem till Stockholm för gott och börja vårt nya liv där, utan tvärtom. Vi har själva valt det, ingen eller någon situation har tvingat oss utan bara vår egen fria vilja att förändra våra liv och komma närmare vår Fina Familj i Stockholm samt upptäcka andra delar och händelser i det fortsatta livet.
 
Vi blir inte yngre med åren, även om det skulle vara kul det också, och jag vet inte hur länge jag orkar fatta så här stora beslut som det ändå känns med planering av vår flytt och all logistik som hör därtill men den har bara vara positivt hittills och det mesta har flutit på enligt vår plan. Det är vi oerhört tacksamma för då mycket kan inträffa under tiden som vi inte själva kan rå över eller påverka.
 
Idag fick jag äran att få sällskap på långisen av min älskade Rulle samt goa fina vännen Ulf. På grund av att det Kinesiska nyåret infaller och firas på fredag och vår områdespersonal är ledig, fick  Ned möjlighet att städa vårt hus på förmiddagen idag istället. Att utrymma huset under dessa 3 timmar som hon håller på, och istället tillbringa dessa timmar på stranden med omnejd är en fantastisk lyx.
 
Det ska vi minnas väl när vi är hemma i Stockholm och städar vår lägenhet själva långt från sandstrand och palmer samt pinjeträd😊. 
 
Huay Yang Beach
 
Underbart ljus idag samt stora fina vågor som fräser och väller in över stranden...
 
 
Maffiga vågor väller in...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Klippgränsen och in i min grotta plaskar den in vatten nu med kraft...
 
 
På återvägen gick vi cykelvägen och stort TACK min älskade Rulle samt goa fina vän Ulf för en mysig långis!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en skojig onsdag var du än hittar på för trevligheter.😁 

Kommentarer:

1 Johan:

Fina bilder Annika
Fråga ang hus : vad är månadsavgiften för ett hus ? Tillkommer det något mera än elen? Jag tänker typ hemförsäkring
Mvh johan

Svar: Tack Johan för din respons ang mina bilder 😊 Avgiften för ett hus beror på vilket område och hur många hus som ska dela på områdeskostnaden och vad som ingår i avtalet. Egen elförbrukning brukar varje husägare få stå för själv så även tex hemförsäkring eller annat privat. Internet beroende på områdets avtal eller om varje husägare har eget.
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Underbara bilder...tack ännu en gång!! Så länge ni är kvar där nu så njuter jag extra mycket av dina bilder! Det blir en liten "förlängning" till min tid i HY, som jag nyss hade där (kom till Sverige en vecka sen). Det är något speciellt, som du beskriver, att bara gå där på stranden och öppna sitt sinne och njuta och meditera!! Och jag är verkligen glad över att ni fick huset såld redan nu, det blir en helt annan sorts avresa nu, när allt är klart med huset och livet ni haft där nere!
Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för din kommentar och härligt att du upplever mitt inlägg så du kan njuta lite extra av dina fina minnen härifrån samt att du gläds för vår skull. Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Annika:

Vad skönt för er att husaffären är i hamn innan ni lämnar HY. Jag kan tänka mig att det blir ett helt annat lugn i kroppen av den vetskapen som gör att ni nu kan njuta av era sista veckor fullt ut. De nya ägarna får verkligen ett jättefint hus omgiven av den lika fina trädgården 🌺🌱🌸 Skönt att flytten är på eget initiativ, det gör nog det hela lite lättare 😊

Svar: Tack så mycket Annika för din fina kommentar och det stämmer med det du beskriver när det gäller lugnet i kroppen. Jag gillar inte ovisshet utan vill gärna veta hur det blir. Roligt också att överlämna vårt hus till de som vi förstått verkligen tycker om och uppskattar det. 😍❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: