2020-01-25 Vår trädgård bär fukt...

....en av bananträden har vält med en bananklase som inte var ätklara på lång tid. Nu har jag ställt undan bananstocken i vårt förråd där det är mörkt så få vi se om de gröna stenhårda bananerna på stocken överhuvudtaget mognar, vilket säkert inte är troligt men det är i vart fall värt ett försök.
 
När jag var där och kapade bananstammen upptäckte jag en ny bananblomma på ett av de andra bananstammarna och så snabbt går det från ena dagen till den andra att nya bananblommor bara plötsligt finns där.
 
Ny bananstock på gång
 
Den får våra nya husägare Jeanette och Michael ta hand om när det är skördedags om ca 4-5 månader om de är här då😋. Annars tar vår områdespersonal hand om den...  
 
Våra mangofrukter är under mogningsprocess och även nya embryon är på gång. 
 
Möjligtvis kan den här större mangon bli skördeklar innan vi lämnar huset och byn den 16 februari för gott. Hoppas det så vi åtminstone får smaka en del av vår egen frukt😋 
 
Härligt med egenodlat frukt även om det tar lång tid från embryo till skördedags!
 
Jag önskar dig min bloggläsare en skojig lördag!
 

Kommentera här: