2020-07-13 Nu ska Rulle och jag vara hundvakter till Tore i en vecka...

Fina Familjen med Linda, Daniel och barnbarnen Adam samt David ska ut och campa i en vecka och deras Staffordshire bullterrier Tore, 8 år, är mindre förtjust i sådana aktiviteter samt att det kan bli väl varmt för honom att bo i tält och lite bökigare att ha honom med på en campingplats överlag eller när de ska handla på stormarknad vill de inte ha honom kvar i bilen förstås.
 
De kom med honom på eftermiddagen och så fick vi även träffa både Adam och David igen så det var roligt. De fick en påse med mina nybakade bullar med sig innan de gick för det vet jag att de uppskattar och så har de lite fikabröd med sig på resan som startar i morgon bitti. 
 
Så klart vi ställer upp som hundvakt till Tore så han får bo hos oss i denna vecka och kommer må bättre av det och Fina Familjen kan koppla av och veta att han är i goda händer.
 
Dotter Maria brukar också ställa upp och ta hand om honom när de behöver hjälp eller att hon bara känner för att få ha Tore för sig själv ett par dagar.
 
Tore är en lugn och trygg samt lättsam hund att ta hand om så det kommer bara bli roligt och extra trevligt inslag i vårt dagliga liv.
 
Lite saknad efter sin familj kan jag tänka mig att han känner just nu men det släpper säkert efter ett par dagar.
 
Tore åt sin kvällsmat i vart fall utan problem så det bådar ju gott. 
 
Efter kvällsmaten tog vi en kort sväng i gräsmarken nära oss i Kista Torn så han fick rasta sig.
 
Efter den korta rundan, som han nöjde sig med, klättrade han upp i soffan där vi lagt ut lite saronger som skydd samt att det  även blir lite svalare för honom att ligga på.
 
Nära morfar Rulle känns det tryggt och bra💕.
 
Rulle och Tore
 
När Tore är hos Maria brukar han sova hur mycket som helst och bara slappna av till 200 % för han slipper ha koll på barnbarnen Adam och David vad de hittar på för han är duktig som barnvakt. Nu slipper han det och vi tar över vakten över honom istället.
 
Härligt och vi önskar våra älskade Linda, Daniel och barnbarnen Adam och David en mysig campingsemester.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin måndagskväll!  
 
 

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang:

Vad trevligt ha Tore på besök.
Önskar er en fin vecka tillsammans.
Kramar Titti

Svar: Tack så mycket Titti och önskar dig också en fin vecka. Kram😍
Annika i Stockholm Sverige

2 Anonym:

Åh nu blir jag nästan lite avundsjuk, lycka är att få ha hund . Vi har ju haft fyra och barnen har också varit hundägare. Och jag anser att hundägare är de lyckligaste människorna.
Fast jag är ju lycklig utan.....
Njut av Tore och hans sällskap kram Gertrude 💖

Svar: Tack så mycket Gertrude för din kommentar. Vi har haft Schäferhundar i många år men avser inte att ha egen hund längre. Vi nöjer oss nuförtiden med att gulla med Tore när vi träffas och nu även som hundvakt. Älskar hundar för de är så kloka och alltid trevligt sällskap. Kram❤
Annika i Stockholm Sverige

3 Mia:

Så mysigt att få vara lite hundvakt!

Svar: Ja tack Mia det är såååå mysigt😍
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: