2020-07-26 ...och så blev det även en härlig eftermiddagslångis i Igelbäckens Naturreservat...

På sena eftermiddagen beslöt jag att ta en långpromenad i Igelbäckens Naturreservat i Sundbyberg. Fast jag gått där hur många gånger som helst tröttnar jag inte då det alltid finns något nytt att se eller upptäcka i moder natur eller så gör det inget att det blir en upprepning.
 
Mitt liv behöver inte vara mer komplicerat än så här utan det jag uppskattar mest är det enkla och framför allt det som naturen själv har skapat och att få röra på kroppen så mycket som möjligt. Det gör även så gott i knoppen.
 
Att bara gå ut genom porten och ha detta vackra strax i vår närhet är så fantastiskt och jag är så tacksam för att vi bor så bra som vi gör här i vårt Kista Torn!
 
Gullris finns det gott om vid Igelbäcken
 
Igelbäcken och här finns vilda blommor av alla de sorter...
 
Gräsänder...
 
 
 
Nu betar fåren i denna hage istället för korna...
 
Svarta fåren i familjen
 
...och de vita...
 
Nu har de slagit gräset även här på de flesta fälten som inte är beteshage för det fixar korna eller fåren.
 
Kista Science Tower sticker upp bakom skogskanten...
 
Här har kossorna en massa gräs att beta av...
 
Nu blev det lite skogsstig som omväxling att knalla på...
 
 
 
Stort TACK till mig själv och min omgivning för en härlig långis och till dig min bloggläsare önskar jag en skön avkopplande söndagskväll!

Kommentarer:

1 Malin:

Så många fina vyer!

Svar: Tack så mycket Malin😁
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: