2020-06-02 Järvafältet levererar och Kanadagässen i repris...

Utan att kolla utetemperaturen närmare, då det var sol från en klarblå himmel precis som igår, knallade jag ut i bara T-shirt och shorts. Temperaturen hade dock sjunkit rejält sedan igår från dryga 25 C till ca 18 C så det hade varit skönt med en extra tröja eller tunn jacka på.
 
Nåväl, det fanns ingen överhängande risk att frysa ihjäl så det var bara att stå mitt kast och knalla på och i solen där det var lä var det i vart fall varmt och gott. 
 
På Järvafältet växer det massor av den söta lilla blomman Teveronika...
 
 
På väglängs med Igelbäcken till fågelsjön för jag ville se hur Kanadagässfamiljen har det... 
 
Motsatt håll mot Kista...
 
 
När jag kom fram till sjön låg alla 6 ungarna och sov samt mamma gås slumrade i godan ro medan pappa gås höll vakt. Hon hade en fjäder på rumpan som vippade i vinden.
 
 
 
Strax var det dags för familjen att gå ner i vattnet igen för då var middagsluren över...
 
Mamma gås i täten med sin vippande fjäder...
 
 
Ungarna växer mycket varje dag...
 
 
Bye, bye vi ses snart igen...
 
Jag tog en vid sväng runt fältet sedan via gångvägen från Akalla hem igen och stort TACK till mig själv och min omgivning för en skön promenad.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en härlig tisdagskväll!

Kommentera här: