2020-06-24 Igelbäckens Naturreservat, Nässelfjäril, Rallarros etc...

Dagens eftermiddagslångis blev i Igelbäckens Naturreservat och det är kul att variera från det ena området till det andra som ligger nära vårt Kista Torn.
 
Att gå i dessa vackra naturreservat blir aldrig tjatigt för min del då det alltid finns något nytt att se eller uppleva eller uppleva samma sak som tidigare. Mitt liv behöver inte vara mer märkvärdigt än så för att jag ska må gott.
 
Vacker Tistelblomma
 
 
Ett helt gäng med Tistlar...
 
Nyslaget gräs på Järvafältet 
 
Så även här i Igelbäckens Naturrereservat...
 
 
Asplund och jag älskar när asplöven prasslar i vinden för det är typiska sommarljud för mig i Sverige...
 
...och vem är Göte då?
 
Jag valde Götes Backe denna gång...
 
Massor med NattochDag blommor...
 
Så vackra tycker jag i sina två respektive färger...
 
En stig som jag inte gått på förut så variationen på stigar är full här i skogen....
 
Rallarros...
 
Rallarros tillsammans med Blåeld på sidan av vägen hem
 
Wow, vilken blomsterprakt...
 
...och sist men definitivt inte minst en vacker Nässelfjäril som suger nektar från Blåelden
 
Stort TACK till mig själv för en återigen fin långis i vår fantastiska natur strax i närheten av vårt Kista Torn och till dig min bloggläsare önskar jag en mysig onsdagskväll!

Kommentarer:

1 Anonym:

Man ska ju se allt det vackra i vår herres hage, och det gör du sannerligen. Hur många bryr sig om de minst oansenliga i naturen, eller i livet för den delen. Jag tror att bryr man sig om en maskros ser man också en människa i nöd eller tvärtom. Men nu har folk så fyrkantiga ögon, så finns det inte på skärmen finns det inte. Man ser inte livet i verkligheten.
Åh det blev en rörig kommentar men jag hoppas du förstår.
Ha det gott i värmen kram Gertrude 💖

Svar: Tack så mycket Gertrude för din fina kommentar och jag förstår precis vad du menar och håller med dig. Ha det så gott i värmen och vår vackra natur du också. Kram ❤
Annika i Stockholm Sverige

2 Birgitta S :

Fina naturbilder härliga promenader du får på dagarna. Nu har vi verkligen fått sommar här. Idag var det varmt att sitta inne och arbeta.
Må så gott! 😍🐕

Svar: Tack så mycket Birgitta och jag kan bara hålla med dig😁😎 Må så gott du också😍
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: