2020-03-21 Underbar långis i Hansta Naturreservat med dotter Maria...

Idag fick jag en underbar långis med vår älskade dotter Maria i Hansta Naturreservat, strax i närheten av vår bostad, och det var fantastiskt att komma tillbaka till mina gamla promenadtrakter.
 
 
 
 
En Blåsippa har tagit sig upp i ljuset från sin lövbädd...
 
Ett helt gäng med Blåsippor...
 
Här i Hansta Naturreservat finns det en massa gamla ekar...
 
...och vackra fält...
 
...skogsmark med små fina stigar...
 
En kollossal rotvälta...
 
På ett specifikt ställe i denna ofantliga skog finns min stenbumling, en för mig fredad plats, och bumlingen har ett tjockt lager grön mossa på. Här har jag löst många grubblerier eller bara fått en lugn skön stund med egna tankar och funderingar över livet.
 
Min "egen" stenbumling mitt i skogen...
 
Hej igen min fina stenbumling! (Maria har tagit fotot med min kamera)
 
Stenbumlingen från en annan vinkel...
 
Välkända stigar...
 
 
Så vackert och det doftar så gott här i skog och mark...
 
 
En kort vilopaus och här satt Maria och jag tysta och lyssnade på fåglarna och vindens sus...(Maria har tagit bilden med sin mobil)
 
En värmande sol fick vi också njuta av...
 
Här mellan nya norra länken i Akalla och naturreservatet ska de återställa marken efter tidigare aktiviteter här och göra i ordning våtmark för Salamander etc...
 
Lilla Tussilago, lilla tussilull i dikeskanten...
 
 
 
Vi knallade hemåt igen och Maria hängde på hem till oss för lunchfikat och kvällsmaten och det känns så mysigt att äntligen få umgås med Fina Familjen så mycket vi vill.
 
Stort TACK min älskade Maria för en härlig långis och för att jag får ha det så bra med mina nära och kära!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en skojig lördag och var rädd om dig och de dina samt dina medmänniskor.

Kommentarer:

1 Anonym:

En alldeles trevlig helg önskar jag dig och tackar samtidigt för dagens promenad. Kram Gertrude ❤️

Svar: Tack så mycket själv Gertrude och kram tillbaka 😍
Annika Ilic

2 Tiina:

Underbart fina bilder på vårblommor speciellt! Kul också att se dig Annika i vårvinter "mundering"! Hoppas ni klarar er från smittan, hela Fina familjen och ni två! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina och hoppas du också klarar dig samt de dina❤ Kram❤
Annika Ilic

Kommentera här: