2020-03-28 Järvafältet levererar natur och djur...

Idag blev det en skön eftermiddagspromenad på Järvafältet och det blåste lite snålkallt idag i jämförelse med igår. Men det är ju så lynningt det kan vädermässigt innan våren kommer på allvar.
 
På stig mot Hästa Gård
 
 
Järvafältet vid Igelbäcken...
 
Här jobbar en ung kvinna med djuren på gården och detta är 2 stutar (kastrerad tjur) och de är 9 månader av rasen Fjällko. Djuren på gården tillhör Spånga gymnasium som bedriver Naturbruksutbildning och de sköter alla djur här.
 
 
På gården finns även hästar och får som sköt av gymnasieskolan...
 
Granholmstoppen...
 
Eljusspår på totalt 3,2 km som löper fint genom skogen...
 
Arten Vintergrönt (tror jag) som blommar för fullt nu här i närheten av Eggeby Gård... 
 
 
Mjuka Videungsknoppar...
 
Eggeby Gård
 
 
 
Här bedrivs många aktiviteter som t ex parkteater...
 
Nu är våren på gång...
 
Stort TACK för en härlig uppfriskande promenad i mina gamla kära hemtrakter och till dig min bloggläsare önskar jag en mysig lördag!  

Kommentarer:

1 Birgitta S :

Hej!
Vilka härliga bilder våren är på gång! Kan behövas i dessa Coronatider. Tänker på de inom vården som nu gör ett fantastiskt arbete o även riskerar att bli smittade .
Trevlig kväll till er!
😍🐕

Svar: Tack så mycket Birgitta för din respons på mina bilder.😊 Jag håller med dig om att de inom vården gör ett beundransvärt arbete som de borde lönas för bättre. De är ju faktiskt oumbärliga både nu och innan Coronan. Natti, natti för nu är det snart sovdags 😴❤
Annika Ilic

Kommentera här: