2020-05-29 Moder natur på Järvafältet och Kanadagäss i repris...

Sent på eftermiddagen i solens sken och ca +20 C tog jag en sväng på Järvafältet och stämde träff med dotter Maria vid fågelsjön nedanför Granholmstoppen. Det är ett av mina favoritställen på Järvafältet och jag tröttnar aldrig på att gå dit och njuta av fågellivet och den sköna lugna stämningen där.
 
En vacker vårblomma och kolla in spindeln som hittar något gott där...
 
 
Järvafältet
 
 
Nära Eggeby Gård och på väg till Fågelsjön...
 
Varierad natur på vägen...
 
 
 
Framme vid fågelsjön
 
...i väntan på Maria
 
 
Så ljuvligt vackert
 
 
Maria hade tagit med sig en stor påse med solroskärnor för att vi skulle kunde ge till fåglarna och det gillar de samt att det är nyttigt för dem.
 
Familjen Kanadagås fattade direkt att något gott väntade så här kommer de simmande hela familjen
 
 
Ungarna fick ta för sig först av solroskärnorna och föräldrarna väntade...
 
 
De växer snabbt deras ungar...
 
Liten ulltutt Kanadagåsunge
 
 
Föräldrarana har stenkoll på omgivningen och vaktar ungarna hela tiden...
 
 
Vi lämnade fåglarna och gick hemåt och stort TACK till min älskade Maria för en återigen härlig promenad. 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredagskväll samt trevlig helg!

Kommentarer:

1 Anonym:

Önskar dig en solig och skön helg. Kram Gertrude 💖

Svar: Tack så mycket Gertrude och detsamma samt kram tillbaka ❤
Annika i Stockholm Sverige

2 Maria:

Vad fina bilderna blev! Och härligt du haft det innan vi sågs med :) pok äe

Svar: Tack så mycket hjärtat och det var mysigt med dig vid fågelsjön🥰 Pok äd ❤
Annika i Stockholm Sverige

3 Tiina:

Oj så många fina bilder du tagit!! Tack att jag fick "följa med" på din promenad! Det är den finaste tiden i Sverige just nu, tycker jag. Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket själv Tiina för din respons samt att du följde med visuellt på min promenad. Jag håller med dig våren och försommaren är fantastisk i Sverige. Kram ❤
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: