2020-11-28 Min nya Stockholmscykel från Decathlon...

Jag cykeltränar inte alls utomhus på samma sätt som i Thailand där vi cykeltränade i 8 mil 2 ggr/vecka på nästan öde landsvägar i berg och dal i jämförelse med här i Stockholm.
 
På de fina cykelvägarna här i Stockholm i kombination med gångvägar finns det många som delar på utrymmet och det går inte, åtminstone för mig, att köra på och få upp farten rejält så det blir en vettig träning.
 
För mig blir det bara negativ stress att vara orolig för att någon kommer i vägen som kanske inte har full koll på sina medtrafikanter och som cyklist är det ändå jag som har störst ansvar för att inte köra på en gående och då fungerar det inte att bara ösa på och plinga på klockan som varning.
 
Rulle var i veckan på bl.a Decathlon i Barkarby Handelsplats och såg där en cykel som skulle fungera för mig, en vanlig damcykel med Shimanos Nexusnav med 7 växlar.
 
Idag åkte vi dit för att kolla på cykeln och dotter Maria ville också hänga med.
 
Den cykel som Rulle sett ut kändes helt okej och den fungerar utmärkt för mina cykelbehov så jag köpte den.
 
Till våren funderar jag på att sälja mina båda MTB så jag har god tid på mig att känna om det känns rätt att sälja dem då jag ändå gillar mina cyklar.
 
Det är inte heller meningen att samla på cyklar som inte kommer att användas av mig eller någon annan i vår Fina Familj så det kommer säkert att gå till försäljning.
 
Den trevliga duktiga killen på Decathlon ställde in höjden på sadelstolpen och styret samt att växlarna låg rätt så därmed var det knepigt att få in den i vår bil även om det finns gott om utrymme i bagageutrymmet.
 
Jag beslöt därmed att cykla hem cykeln helt enkelt även fast mina kläder inte var helt rätt för ändamålet då det var endast ca +6 C men det ju bara 6 km hem till oss i till Kista Torn från Decathlon i Barkarby så det skulle gå fint. Dess bättre hade jag köpt nya lite varmare och vattentäta handskar samt en röd mössa på Decathlon så då var saken klar. 
 
Dags att cykla hem nya fina cykeln...(Maria har tagit fotot)
 
 
Test i affären om cykeln känns bra för mig...
 
Maria stod i vårt köksfönster och hade koll på mig när jag kom...
 
 
 
Det gick fint och snabbt att cykla hem och jag är mycket nöjd med cykeln så det känns skoj. 
 
Stort TACK till mina älskade Rulle och Maria för sällskapet och peppningen om att köpa cykeln och nu blir det mys hemma resten av av dagen och kvällen.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig lördag och var rädd om dig och de dina. 

Kommentarer:

1 sandra ledin:

Va kul med ny cykel. Tyckte också att det var så fint att Rulle lyckades pricka in rätt cykel åt dig. En Karl som känner sin kvinna in och ut är ovärderligt nu för tiden. Du har tur som har en Karl som han.
Hoppas att vintern bjuder på bra cykel väder!
Ha en fin vecka!!!

Svar: Tack så mycket Sandra och jag känner mig verkligen lyckligt lottad. Blir det snö och is får cykeln vila annars är det bara att cykla på. Ha en fin vecka du också. 🥰
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: