2020-09-12 Regnet kan inte stoppa mig att gå min eftermiddagslångis...

Idag har det regnat hela långa dagen men då det spritter i mina ben av längtan att få gå ut och röra på mig i vår vackra omgivning var det bara att dra på regnkläderna och stövlarna och gå ut.
 
Det doftar så gott i regnblöt skog och mark och luften är mättat av fukt och det är lätt att andas in frisk skön skogsluft och fylla lungorna till bredden.
 
Eftersom jag hade mina höga gummistövlar på kunde jag gå i det höga våta gräset vid stigen.
 
Skönt med gummistövlar när det är blött och jag kände mig som ett barn när jag klafsade i vattenpölarna så det plaskade omkring mig.
 
 
Igelbäcken och fågeltillhållet där det mest håller till Gräsänder
 
Doften av blöt skog och mark är ljuvlig...
 
 
 
 
Stort TACK till mig själv och min omgivning för en skön promenad oavsett att det regnade hela tiden och som man säger "det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" så är jag bara rätt klädd spelar vädret ingen som helst roll för min del.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en skojig lördag och var rädd om dig och de dina.

Kommentarer:

1 Anonym:

Vilken härlig promenad! Önskar dig och Rulle en skön kväll. Kram Gertrude ❤️

Svar: Tack så mycket Gertrude och tack detsamma till er båda. Kram❤💖
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: