2020-09-15 Skog och mark och ett randigt Får...

Idag styrde jag stegen mot Igelbäckens Naturreservat i samband med min eftermiddagslångis och i Fårhagen gick det ett randigt Får och det har jag aldrig sett tidigare. Söt var hon i sin randiga dress!
 
"Vad tittar du på, har du inte sett ett randigt Får tidigare, eller?" 😍
 
 
Alla de andra Fåren var enfärgade och en del betade nära stängslet...
 
Mums vad gott!
 
 
Jag fick stryka det vita Fåret lite över nosen och när jag tittat klart på dem och lyssnat på deras frenetiska mumsande av gräs, Tistlar etc gick jag vidare mot skogen...
 
Björklöven börjar falla till marken...
 
 
...och här låg ett rött vackert löv (Asp månne) och lät sig villigt fotas...
 
Idag bjöd vädret på mulet och det snudd på regndis så det var en mycket fuktig luft som var härlig att andas in och skogen bjöd på ljuva dofter från växter och fuktig jord.
 
Stort TACK till mig själv och min härliga omgivning för en mysig promenad och till dig min blogglösare önskar jag en finfin tisdag!

Kommentera här: