2021-07-12 Jisses vilka sötnäbbar, fina kossor och vacker natur samt fysträningen är i gång igen...

Idag fick Rulle och jag sällskap av Maria på vår styrketräning på SATS som jag återupptagit idag då jag äntligen är frisk från förkylningen. Det blev ett träningsuppehåll på nästa 2 veckor och det märks direkt när man väl sätter igång igen. Så snabbt går det det att tappa lite fart. Men nu är vi igång igen och det är alltid kul att träna tillsammans!
 
På eftermiddagen fick jag mysigt sällskap av Maria på min långis och vi valde att gå i Igelbäckens Naturreservat.
 
På vägen dit stannade vi till vid Igelbäcken i Ärvinge för att njuta av de så otroligt söta Gräsandsungarna där.
 
En liten söt lurvig självständig Gräsandsunge som gärna ville vara för sig själv och hitta något att äta...
 
 
 
Nu blev hon/han lite trött....
 
 
Mamma Gräsand vakar över ungarna på rad...
 
 
När vi njutit färdigt av denna gulliga syn gick vi vidare mot Igelbäckens Naturreservat...
 
Igelbäckens Naturreservat och bakom oss tornar Kista Science Tower upp sig bortom skogsranden...
 
 
Ett gäng med kossor på lösdrift som tittade på oss nyfiket...
 
En fin Kaja 
 
De skarpa vaksamma ögonen tittar efter små kryp att mumsa på...
 
Kista Entré och snart är vi hemma igen...
 
Stort TACK till min älskade Maria för träningssällskapet på SATS i förmiddags samt för en mysig eftermiddagslångis på ca 9 km. Till dig min bloggläsare önskar jag en fin måndagskväll samt en ny fräsch vecka!  

Kommentera här: