2021-07-25 Låååååååång söndagspromenad på Järvafältet och Hästa Groddamm...

I eftermiddags fick jag mysigt sällskap av Maria på min långis och det blev en riktigt lång på 10,6 km i solens sken på Järvafältet och det är varmt som attan idag, ca +28 C. 
 
Renfana
 
Elljusspåret
 
På väg till Hästa Groddamm
 
Hästa Groddamm
 
...och det har blivit tillökning med 4 söta Gräsandsungar...
 
Tätt efter mamma Gräsand
 
En Gräsandspojke som inte fått sina vuxna färger ännu...
 
Sothönaungarna växer till sig så fint och börjar bli mer självständiga 
 
En ung Gräsandshona...
 
Sothöna
 
Snorklande Gräsand
 
...och där nere under ytan fanns det något att äta...
 
Stort TACK till min älskade Maria och min härliga omgivning  för en mysig långis i värmen och till dig min bloggläsare önskar jag en skön söndag!

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Tänk att en söt liten andrumpa kan förgylla dagen så man får le lite/Elisabet

Svar: Tack Elisabet för din kommentar och jag håller med dig, så sött med andrumpor🥰
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: