2021-06-14 Blommor och blad samt söta stutar...

Dagens eftermiddagslångis blev runt Järvafältet och där kommer det upp nya blommor varje gång av ett eller annat slag.
 
Idag fick jag se några blyga Förgätmigej och tyvärr blåste det kraftigt på fältet så det var svårt att få en skarp bild av dessa små söta blå blommor.
 
Förgätmigej
 
Smörblommor finns det gott om på fältet
 
Smörblomma
 
...och vackra Prästkragar...
 
 
Medan jag stod och beundrade Prästkragarna hörde jag prassel och tunga steg bakom mig. När jag vände mig om för att se vad det kunde tänkas vara stod en av tvillingstutarna (kastrerade tjurkalvar) och tittade nyfiket på mig från sin hage.
 
Hej på dig sa jag och klappade honom lite mjukt på ryggen. För att ställa mig in hos honom rev jag en knippe gräs som han tog emot försiktigt. Därefter vände han sig inåt i hagen och började mumsa på en Vildrosbuske.
 
    
 
 
Vi skiljdes åt som goda vänner och jag började gå hemåt igen..
 
Aspen har fullt utvecklade blad och det prasslar så sommarmysigt i vinden...
 
 
En av broarna över Igelbäcken och Granholmstoppen syns där bakom...
 
Granholmstoppen på håll
 
Stort TACK för en återigen skön avkopplande promenad i vår fantastiskt vackra omgivning och till dig min bloggläsare önskar jag en fin måndag samt en ny fräsch vecka.

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang:

Fina sommarbilder. Blommor gillas.
Ha en fortsatt trevlig vecka.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti och kram tillbaka 🥰
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: