2021-06-15 Igelbäckens Naturreservat och knaggliga skogsstigar samt vackra blomster...

Idag fick jag mysigt sällskap av min Rulle på eftermiddagslångisen och dagens mål var Igelbäckens Naturreservat.
 
Vi tog lite andra skogsvägar i naturreservatet som gick upp mot Ursvik/Sundbyberg och vi fick gå raskt och helst inte stanna då myggorna var extra ettriga och gärna ville suga lite blod.
 
I Sverige har jag inga problem med myggor och deras myggbett. Det kilar inte ens om jag blir stungen så jag är nog immun mot den svenska myggan efter att blivit rejält stungen i unga år med rejäl klåda och efter detta verkar kroppen bara gå i försvar. Det är min egen teori i vart fall.
 
De thailändska myggornas bett och framför allt "knotten" fick jag däremot mer klåda av så nu slipper jag det skönt nog. Där hann jag tyvärr nog inte bli immun mot de små rackarna under vårt permanenta boende där i nästan 9 år.
 
Knagglig skogsstig 
 
 
Bro över Igelbäcken
 
När ett blir två...
 
Lustigt att tallens stammen plötsligt delat sig så högt upp
 
 
Förgätmigej 
 
Blåeld som inte riktigt slagit ut i blom
 
Kråkvicker
 
Gul Käringtand
 
Stort TACK till min älskade Rulle för en mysig långis och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag!

Kommentera här: