2021-06-18 Härlig fredag och nyfunna blomster...

Idag på eftermiddagslångisen på Järvafältet fann jag lite nya blomster och det är lika spännande varje gång att se något nytt då det finns massor av arter i vår blomrika fauna just nu. Det ena avlöser den andra från vår till sommar och höst.
 
Rosenhallon
 
 
Fantastiskt vackra blommor som humlorna gillar 
 
Älggräs
 
Grässtjärna
 
Grässtjärna
 
Jag har laddad ner en superbra App i min mobil som heter iNaturalist och den hjälper till att artbestämma alla blommor och träd i vår natur genom att jag fotar det objekt jag vill kolla vad det är. Ibland kan jag få flera val men väljer då den art som ligger närmast det jag ser.  
 
Appen är gratis 😀
 
 
Elljusspåret som mynnar ut på Järvafältet
 
 
Längs Igelbäcken
 
Nur är det sommar!
 
Stort TACK för dagens härliga långis i vår vackra omgivning och till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredagskväll samt en trevlig helg!

Kommentera här: