2021-06-28 Nu är det varmt och gott samt svettigt och lite nya blomster...

Nu är det varmt, +28 C så eftermiddagslångisen blev lite extra svettig men det är okej för vi har ju dusch där hemma att ta till vid hemkomsten😅.
 
Jag har observerat några nya blomster idag som lät sig fotograferas. En del av dem hade besök av en söt humla eller en fluga. 
 
Väddklint med Humlabesök, så fin skapelse både blomman och Humlan...
 
 
 
Stor blåklocka...
 
 
Ängsklocka
 
Ängsklocka med flugbesök...
 
Älggräs
 
Älggräs...
 
Lummig tunnel längs med Igelbäcken...
 
 
Järvafältet
 
Mot Eggeby Gård
 
 
Järvafältet och långt där borta i gluggen sticker vårt vackra Kista Torn upp
 
Vi flyttar högst upp på gaveln till våning 35 den 19 augusti och då kan Rulle se mig via en kikare när jag går på Järvafältet.😁 Det ska bli häftigt, att flytta alltså!
 
Stort TACK för att livet är så gott att leva och det gäller att ta för sig så mycket vi kan så länge vi har möjlighet och förmåga att ta vara på dessa möjligheter. Jag är så tacksam så länge det varar!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en fin måndag samt en ny fräsch vecka! (Tyckte jag skrev det häromdagen så jisses vad tiden rusar iväg) 
 

Kommentera här: