2021-03-28 Härliga Hansta Naturreservat i mer eller mindre regn...

Idag har det regnat mer eller mindre hela dagen och temperaturen ligger på ca +5 C och det blev återigen en mysig skogsrunda med Maria och Rulle i Hansta Naturreservat.
 
För oss spelar det ingen roll att det regnar även om det kanske känns trevligare när solen skiner och bildar vackra skuggspel i skogen.
 
Trollmarker
 
Bra klättringsplatåer...
 
Härlig vy över skogen härifrån och Rulle och Maria beundrar den samma...
 
 
Maria har fångat mig på bild...
 
Maria har fotat pappa Rulle... 
 
En tall som hittat en märklig plats att slå rot och växa i, Rulle och Maria kollar närmare...
 
Det lilla skottet har hittat en skreva som den valt att växa i...
 
 
Den här stammen som ligger över stigen har vi minnen ifrån sedan ca 36 år tillbaka när vi satt här och fikade med döttrarna när de var små. Nu är det inte mycket kvar av den murkna stammen och den då pyttesmala stigen under stammen har breddats betydligt och just där stigen går har stammen trampats sönder.
 
Rotvältorna är som monster i skogen...
 
 
Tittut och Rulle har fotat detta spännande ögonblick😁
 
 
Rötternas stig
 
En bunker med en vacker plym på taket...
 
En Björk och en Gran har fattat tycke för varandra och har slingrat in sina stammar i ett kärt famntag...
 
En gammal Björk som gått av och en trädsvamp har börjat växa ut från den ena stumpen...
 
En stenbumling har fått stöd av den lilla stenen...
 
En stenbumling som har spruckit i tre bitar
 
Dagens runda ca 4,5 km
 
Stort TACK till mina älskade Rulle och Maria för en mysig skogspromenad och till dig min bloggläsare önskar jag en skön söndag!  
 

Kommentarer:

1 Birgitta S :

Hej! Nu är vädret varannan dag regn /sil osv. Men jag gillar alla väder igår var jag ute länge i solen o njöt. Idag blev det en kortare promis men använde dagen till att röja i handduksförrådet här hemma. Så allt väder går att använda till något. Trevlig Söndagkväll ! 🐕😍

Svar: Hej Birgitta och tack för din kommentar och jag håller med dig att man har glädje av alla väder på ett eller annat sätt. 😁 Trevlig söndagskväll önskar jag dig också ❤
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: