2021-03-29 Vårtecken i Igelbäckens Naturreservat - Sothöna mm

Idag på eftermiddagen gick jag till Igelbäckens Naturreservat och hade extra utkik efter vårtecken av skilda slag och hittade några.
 
Lite lövsprickning på gång
 
 
Tussilago, igen...
 
Igelbäckens Naturreservat
 
Igelbäcken
 
Tunnelbanan linje 11 (Blå linje) på väg till Akalla
 
Tunnelbanan på väg till Kungsträdgården
 
Bäverdammen under tunnelbanebron...
 
Här vad det mysigt att stå och lyssna på bäckens porlande samt en Koltrast kvittrande...
 
 
Koltrasten kvittrade vackert...
 
Fågeldammen som det börjat komma fågelpar till och som brukar häcka här på våren som Sothöna, Kanadagäss och Gräsänder... 
 
Ett Sothönapar
 
Jag avslutade promenaden genom skogen hemåt och den här gången valde jag den smala stigen till höger...
 
Stort TACK till mig själv och min vackra vårliga omgivning för en skön promenad och till dig min bloggläsare önskar jag en fin måndag samt en ny fräsch vecka! 

Kommentera här: