2021-05-04 Härliga Järvafältet och naturen vaknar mer och mer...

Idag blev det Järvafältet som jag fick njuta av under min eftermiddagspromenad. Det blåste ganska kyliga vindar på fältet och solen var inte riktigt framme men i nästa vecka ska värmen komma enligt väderprognosen. Då lär väl naturen explodera i grönska då det går lite sakta nu.
 
Backskärvfrö
 
 
Massor av Backskärvfrön på fältet tillsammans med nyvakna Gullvivor
 
Här längs med Igelbäcken har de bl.a planterat Björkar
 
Nyplantering av bl.a Björk...
 
Buskar och träd börjar anta en grön nyans
 
Härliga Järvafältet
 
Stort TACK för dagens sköna promenad fast det kändes lite småkallt i ansiktet men då jag har vindtät jacka samt fingervantar på och tjocka långbrallor frös jag inte det minsta om övriga kroppen.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag!

Kommentera här: