2021-05-17 Oj vad det grönskar och ljumma sköna vindar...

Dagens långis blev i Igelbäckens Naturreservat och nu börjar det blomma här och där på allvar. Så vackert med den än så länge skira grönskan och vårblommorna kommer och avlöser varandra.
 
Gökärt
 
Smörblomma med ett litet kryp
 
Blåbärsembryon
 
Tulpaner, Pingstliljor och Påskliljor
 
Tulpan... 
 
 
 
Rödplister
 
 
 
Skrattmås
 
Så söt med sitt chokladdoppade huvud...
 
 
Igelbäckens Naturreservat
 
 
 
Här kvittras det i buskar och träd för fullt
 
 
Kista Science Tower
 
Vårt vackra Kista Torn
 
Stort TACK till mig själv och min fantastiskt vackra omgivning för en härlig vårlig varm skön långis och till dig min bloggläsare önskar jag en fin måndag samt en ny fräsch vecka. 
 
 

Kommentarer:

1 Birgitta S:

Tack gör härliga bilder på hur naturen vaknar . Idag hann jag bara ut en kort stund . Mlt jobb nu innan sommaren vi måste ligga bra till inför sommaren . Men på kvällen är det varmt o skönt o vi har sol på balkongen från 16. Så då får man njuta där efter jobbbet. 🐕😍

Svar: Tack så själv Birgitta för din kommentar och nu är det bara att njuta så mycket vi kan 🥰
Annika i Stockholm Sverige

2 Tiina:

Ja... visst är dom underbara, blommorna, naturens mästerverk! Tack för fina bilder!! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket själv Tiina och naturen är verkligen fantastiskt med sina skapelser. Kram🥰
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: