2022-08-05 Så härligt stark och så stolt över mig själv, marklyft 105 kg!

Idag på gymmet SATS i Kista gjorde jag det igen, dvs persade mitt eget tidigare marklyft på 102,5 kg till 105 kg påhejad av Rulle och Law. Det kan kanske tyckas att ett eller annat kg extra inte är så märkvärdigt men när det gäller var och ens uppnådda maxvikt (dvs den vikt man högst tro sig klara av) och att den sedan ökar lite i taget är en personlig bedrift. 
 
Först tänkte jag efter 100 kg lyftet, som jag klarade fint, lägga på till 102,5 kg men Law sa att jag istället skulle satsa på 105 kg då han var övertygad om att jag skulle fixa det. Det gjorde jag ju också!
 
105 kg och mitt personliga rekord är nu återigen uppnått
 
Så stolt känner jag mig efteråt och vet att jag egentligen klarar mer än vad jag tror men det gäller att ta det varligt så jag inte drar på mig några onödiga belastningsskador. Varje lyft, egentligen oavsett vikt, måste vara genomtänkt och balanserat och inget hafsande eller slarv. 
 
Att styrketräna är en utmaning rent mentalt och mycket sitter i hjärnan. Att peppa och tro på sig själv, och ha viljestyrka nog att kämpa på, även om det känns lite motigt är en viktig ingrediens. Är kroppen frisk och det är bara latmasken som knackar på är det bara att köra. Det är mitt måtto i vart fall.
 
Nästa träning var benen som måste få sitt extra, även om de är med och hjälper till i lyftet och får mycket träning där, blev det Benpressen där jag också persade på 145 kg idag. Jag kände mig riktigt taggad och då är det bara att fortsätta persa så mycket det bara går.
 
145 kg
Glad och nöjd över att kroppen svarar så fint idag!
 
Stort TACK till mig själv samt till Rulle och Law samt Daniel som jag har som rådgivare och det är jag mycket tacksam för!
 
I sen eftermiddag blir det kvällsmat hos Linda och Daniel med egenbakade pizzor i deras Pizzaugn och det ska bli gott och en belöning till dagens styrkepass. Dessutom får vi återigen träffa barnbarnen Adam och David och dem och övriga Fina Familjen kan jag aldrig få för mycket av så det ska bli så roligt!  
 
Till dig min blogggläsare önskar jag en trevlig fredag samt helg!

Kommentera här: