2022-08-12 Tufft styrketräningspass och jag persade med 165 kg i benpress!

Sista styrketräningsdagen på SATS för veckan är nu avslutad och jag känner mig riktigt nöjd med både dagens och veckans styrketränings- och konditionspass. På fredagar kör jag det viktmässigt tyngsta passet i marklyft och efter förra fredagens personliga rekord på 105 kg ville jag testa om jag kunde lyfta 107,5 kg, dvs försöka mig på ett nytt personligt rekord.
 
Rulle och Law peppade och gav mig tekniska tips men jag klarade bara att lyfta 1 cm över golvet inte mer så jag gav upp. Ännu mer benträning ska nu därmed till då jag behöver framför allt benens kraft i lyftet och inte bara armarna. Varje extra kg över min maxvikt på nu 105 kg är tungt.
 
Nästa fredag ska jag testa igen och det är bara trägen som vinner om jag vill lyfta tyngre och slå nya personliga rekord.
 
Till min glädje persade jag istället med 165 kg i den liggande benpressen i jämförelse med förra fredagen då jag då persade med 145 kg. Härligt!
 
165 kg, tjohej vad kul!
Det är roligt att träna och det ska det också vara även om det är tufft och svettigt!
 
Jag avslutade med magträning och sist plankan som jag fixar i 3 minuter och timern rör sig så sakta varje sekund och när jag tror att det borde ha gått 3 minuter är det en dryg minut kvar, Puh! 
 
Stort TACK för att min kropp hänger med och är stark nog för dessa "prövningar" för det ger så mycket gott både för kroppen och knoppen.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en trevlig fredag samt helg!
 
 

Kommentera här: