2022-12-04 Härlig långis runt Säbysjön med mysigt sällskap, 20.45 km...

Idag var det soligt och torrt och fint på marken då temperaturen ligger på -1 till +1 och det knastrar så fint under skorna från skaren som bildats av snön som ligger kvar i skogen på sina ställen samt på fälten.
 
Jag fick mysigt sällskap av Maria när vi möttes vid Hägerstalund och vi beslöt att gå runt Säbysjön efter en sväng in i Hansta Naturreservat. 
 
Hansta Natureservat
Säbysjön
Maria har fotat mig
 
Ett gammalt skyttevärn
...med telefonställning...
Roliga grästuvor som såg ut som trollhuvuden som stack upp ur marken
 
På vägen hem passade vi på att gå in till ICA Maxi i Flottiljens köpcentrum i Barkarby då jag behövde köpa en större degbunke på 5 l. Det jag sökte hade de där så det var ju toppenbra. Den fick dock inte plats i min lilla ryggsäck fick jag hänga den utanpå i en kasse istället. Det gick ju bra så slapp jag bära den i handen😁.  
 
Lånad kasse av Maria som funkar perfekt... 
 
 Dagens runda
 
Stort TACK till min älskade Maria för en mysig långis och till dig min bloggläsare önskar jag en skön söndagskväll!

Kommentera här: