2022-05-21 Härlig cykeltur på 22 km i det gröna och en söt Highland Cattlekalv...

Idag bjöd vädret på sol och en temperatur på ca +17 C så Rulle och jag beslöt att ta en cykeltur till Väsby Sjöäng, Väsby Gård och till Översjön via Fäboda samt via Säby Gård hemåt igen, totalt ca 22 km. Den här sträckan har jag vandrat senast tidigt i våras och det tog lite längre tid förstås än att cykla... 
 
Skönt att softa i solen för en liten Highland Cattlekalv eller kviga 
Mamma ko är väl uppe och äter med de andra korna....
 
Väsby Sjöäng och det var inte så många aktiva fåglar där denna gång, åtminstone inte synliga, endast ett par Kanadagäss och Grågås samt en Trana på håll...
Rulle fixar lite med min cykel....
Härliga cykelvägar i den spirande grönskan
Översjön
Rulle njuter av vyn...
 
Stort TACK till min älskade Rulle för en mysig cykeltur och till dig min bloggläsare önskar jag en rolig lördag!

Kommentera här: