2022-11-29 Härliga Edsviksrundan i gråväder, slask och blask, 13.57 km

Skippade träningen på SATS idag då förkylningsviruset inte riktigt lämnat avsked än, trots att jag mår bra, men snor som aldrig verkar ta slut och lätt hosta hänger envist kvar. Att gå till gymmet och snora samt hosta är ingen bra idé så jag får nöja mig med mina långpromenader istället. Det är samma visa varje gång jag blir förkyld och sist var det i juni. Vissa dagar känns det som om det är över och sedan händer något som om det ska börja om igen. Suck! 

Det är många som är förkylda nu mer eller mindre och när Rulle var lätt förkyld för ett tag sedan drabbades inte jag och den här gången när jag är förkyld drabbas inte han. Det är ju bara bra så inte båda drabbas samtidigt utan en av oss kan peppa den andra att krya på sig och vara behjälplig om det behövs. Ja, ja, det bästa med förkylningar är att de går över när de går över och det är i vart fall  positivt 

Edsviken
Naturligt hinder över vägen...
Allén i slottparken
Lättklädda Morianer...
Blöta slabbiga vägar och en hel del snö ligger kvar på fälten...
Skönt att ha vattentäta skor när vägarna ser ut så här...
Mina Hanwag gtx Banks som håller mig torr om fötterna... 
Dagens runda 
 
Stort TACK för en härlig promenad i vår vackra närmiljö och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag! 
 
 
 

 

Kommentera här: