2022-09-24 BarfotaZandra och bestigning av Granholmstoppen....

På gångvägen mot Igelbäcken mötte jag fina goa träningskompisen Zandra som kom och gick barfota på grusvägen. Hon hade inte vare sig glömt eller tappat skorna utan går barfota av hälsoskäl då hon tycket det är bra för hennes fötter och de blir samtidigt härdade. Zandra är en tuffing tycker jag och kul att hon testar nya möjligheter för sina fötter för att må bra. 
 
https://svenska.yle.fi/a/7-1295622
 
Tack Zandra för en trevlig pratstund och efter detta gick jag vidare på min långis.
 
Zandra som fick en chokladbit av mig som färdkost innan vi skiljdes åt😋
Granholmstoppen
Toppen har en högsta höjd på 49 m ö.h. och når ungefär 37 meter över omgivande åkermark
 
 
På väg ner mot Hästa Gård
Höstfärgerna kommer nu vartefter
En fördämning i Igelbäcken som Bävrarna gjort och det hindrar vattenflödet markant...
Järvafältet och Granholmstoppen 
Gräset är verkligen grönare på andra sidan tycker hästen på Eggeby Gård... 
Dagen runda 
 
Stort TACK för en skön runda i solens sken och ca +17 C och till dig min bloggläsare önskar jag en rolig lördag!
 

Kommentera här: