2009-04-04 Hemkomsten och blåsippor

Hej Sverige nu är vi hemma igen! Vi lämnade Bangkok kl. 01.15 och landade kl. 07.25 på Arlanda. Vår förbeställda taxi  020 väntade oss så det gick snabbt och smidigt att komma hem. Vi sov en hel del på planet så trots en kvardröjande seghet gäller det att hålla ut tills i kväll och försöka somna i normal tid.






Dotter Maria kom och hälsade oss välkomna och hon och jag tog en promenad i vårvärme om ca 20 grader i 2 timmar i vårt närliggande naturreservat. Solen gassade från en klarblå himmel. Underbart skönt! Rulle gick till bilen och bytte till sommardäck. Vi önskade oss vårväder tills vi kom hem så stort tack för att ni fixade det!

Maria och jag letade efter vårtecken och hittade faktiskt flera stånd med blåsippor och vid våtmarken var det full aktivitet med gräsänder, Canadagäss, grågäss, svanar med flera arter som börjat häcka.



Blåsippan ute i backarna står......



....och nu är det vår......


 
Det kändes märkligt att idag knalla runt i en svensk skog och i går i tropikerna. Det är inte underligt att jag känner mig lite konstig i kroppen och hjärnan hänger inte riktigt med, men så är det ju när jetlagen spökar. 

Tack alla ni som följt min blogg samt alla trevliga kommentarer. Nu blir det inget mer bloggande förrän framåt nästa resa i augusti/september 2009. Välkomna tillbaka då!

Kommentarer:

1 Ulrika:

Hej Annika,

Vad bra du skriver! Verkar som om ni har haft en underbar resa! Fina bilder. Jätte fina vårbilder här hemifrån också! Kul att se dig på gymmet! Glad Påsk, kram Ulrika :-)

Kommentera här: