2012-04-30 Trevlig Valborg!

Trevlig Valborg önskar jag er alla! Här i Thailand firar man 1 maj som därmed är en helgdag även här. Det är inte lätt att hålla reda på alla helger och så då vi inte suktar efter helgdagarnas ledighet då vi är lediga jämt.

Rulle har träningscyklat till PKK och tillbaka i morse men jag har mest softat idag förutom ett par timmars golfträning på Rangens gröngräs. Nu har jag fått tillgång till Hebbes Golfhandbok som Hasse överlämnade i morse till mig, då han haft den till låns. Hasse lämnade byn idag för att åka hem till Sverige.

Det är en mycket bra bok och den åkte med under min golfträning på Rangen för att se om råden kunde hjälpa mig att gå vidare i min golfträning. Nu tar vi ett steg i taget så inte hjärnan börjar brinna av nya råd som kanske förvirrar det hela när det ska ändras här och där på teknik, kroppsställning etc.

Nu när Hasse också har åkt från Lotus 2 är vi alldeles ensamma både på Lotus 1 (14 hus) och grannområdet Lotus 2 (13 hus). Om vi inte varit här hade det varit helt tomt.

För personalen är det nog rätt skönt då de bara har vårt sopkärl att tömma och inte lika smutsigt i husen där det ska städas 1 gång i veckan, även om ingen bor i huset. I övrigt är det ingen större skillnad då området ska skötas som vanligt.

Det är otroligt vilket man- och kvinnofall det har varit sedan i mars. Vi är bara några få som besöker restaurangerna och vi försöker sprida ut våra besök under veckorna så alla som har öppet, trots lågsäsong, får en chans att få åtminstone någa kunder som kommer då och då.

Det är samtidigt lugnt och skönt i byn och vi behöver inte dra iväg och äta före kl. 19.00 för att få ett bord att sitta vid samt att vi får maten serverad nästan direkt så vi slipper vänta längre än att maten hinner bli lagad.

Vi kommer därför att njuta så länge det är lugnt, dvs. tills det kommer de som firar sin sommarsemester i Thailand. men det blir ju givets inte som under högsäsong.


Nästan 35 grader och en luftfuktigheten under dagen på 60-70 %. Det är alltså inte konstigt att det känns oerhört varmt- men jag klagar inte då jag föredrar värme framför kyla.

Ha en trevlig Valborgs helg och stå nära majbrasan så du inte fryser i Sverige:-)