2012-07-31 Sista dagen i juli månad....

Jisses, tiden rusar iväg och dagarna också. Vart tog juli vägen?
 
Jag skänker en tanke till er i Sverige som hittills haft en urusel sommar om man nu vill ha sol och värme och lagom med regn förstås. Här har det varit ömsom sol och ömsom mulet och några skurar regn samt temperaturen ligger mellan 29-34 grader. Det blåser också kraftiga vindar som kommer från Burmabergen och det kommer ibland så kraftiga kastvindar att det är ett under att buskar och palmer etc i trädgården står pall och att alla krukor håller sig på plats på altanräcket.
 
I mina köksland växer det så det knakar men det kommer givetvis att ta tid innan det finns något att skörda. 
 
Idag har jag beställt den fina buskväxten med de vackra vita blommorna av Sanya. Han säger att det är en typ av Leela Vadee växt men det är inte Lantom (tempelblomman). Den ska enligt mitt önskemål vara ca 2 meter hög, och då är den enligt Sanya ca 2-3 år gammal, samt att jag vill att den helst ska ha blommor förstås.
 
Vi får nu se om Sanya kan ordna detta...
 
 
 En typ av Leela Vadee
 
Ha det så bra och imorgon är det den 1 augusti...Tack snälla juli för en härlig månad!
 
 
 

Kommentarer:

1 Birgith:

Blommen är verkligen jättevacker och mycket lik Lantom tycker jag.

Svar: Ja fast den här blomman är lite mindre och trädet/busken blir inte så utbrett som Lantomen....
Annika Thailand

Kommentera här: