2015-04-30 Sista dagen i april = Valborg = Huay Yang = Vackra stränder

I morgon är det 1 maj, dvs. röd dag och det innebär ledig dag för vår områdespersonal så Ned och vi kom överens om att hon kunde städa hos oss idag på morgonen kl. 09.00 istället för i morgon som är den ordinarie dagen.
 
Under tiden som Ned fejade i vårt hus fick Berit och jag samt vovvarna en skön strandlångis och Rulle cyklade till gymmet Chang Corner för ett träningspass.
 
Vovvarna brukar fara runt och springa efter allt som rör sig som krabbor, ödlor, fiskar etc och den här gången hade de spanat in en fisk som låg och chippade efter andan. Den mådde inte så bra för trots att den hamnade i vattnet orkade den inte simma ifrån vovvarna. Det dröjde inte länge innan kampen var över för den stackars fisken...
 
 
Vid återkomsten till vår utgångspunkt vid Aom Restaurant lämnade jag Berit efter att ha tackat henne för en mysig samvaro och knallade själv vidare söderut på Dolphinstranden. Jag hade gott om tid på mig innan Ned var klar med städningen vid kl. 12.00 och ännu mer motion är ju bara nyttigt och det blev totalt 10,45 km enligt min GPS.  
 
Vacker vy över fiskehamnen med Burmabergen i bakgrunden
 
Känner du havskänslan? Så skönt ljummet vatten!
 
 
STOR Kram till er alla och jag önskar er en trevlig Valborg! (Selfie är kul)
 

Kommentarer:

1 Reidun:

Tack detsamma från ett kylslaget västra sverige,det värmer att läsa din blogg.Känner nästan de varma vindarna;)

Svar: Tack så mycket Reidun då har jag lyckats förmedla känslan :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Berit Knapasjö:

Vilken härlig bild på dig!
Trevlig Valborgsmässoafton!

Svar: Tack så mycket Berit och detsamma till dig! Pop khan van suck :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anton:

Trevlig Valborg till er från ett regnigt "Svedala".

Svar: Tack så mycket Anton detsamma till er och här har det också kommit en liten skur:-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anonym:

Trevlig Valborg och Första maj! Har just bevittnat forsränningen på Fyrisån i Uppsala, i solsken men kalla vindar, som det brukar vara i Sverige denna dag. Våra brasilianska vänner tycker det är kallt. Det värmer med dina fina bilder av strand och båtar och inte minst av den jättefina selfie. Kram!!

Svar: Tack så mycket Eva och detsamma! Här har vi det gott i värmen och jag förstår att brassarna tycker det är kallt i Sverige,,,brrr! Saknar dig här i HY och roligt att du uppskattar mina bilder! Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Håkan Lennart:

Hej Annika!

Tack för fina foton och filmsnuttar! Under tidiga morronpromenaden blott 4 grader, blåsigt och molnigt här på ostkusten! Huay Yang lockar!!

Önskar också dig och Rulle trevlig Valborg och Första maj!

Kram!

Håkan Lennart

Svar: Tack själv Håkan Lennart och hoppas du mår finemang nu! Det är en viss skillnad på temperatur här och där men vi kan tyvärr inte dela med oss av värmen. Värmen i hjärtat har du i vart fall kvar och det är alltid något :-D Må så gott och var rädd om dig samt STOR kram från Rulle och mig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Eva Johansson:

Trevlig valborg, och tusen tack för en trevlig blogg, som håller oss uppdaterade, när vi sitter hemma och längtar tillbaka till byn.

Hälsningar Eva

Svar: Tack så mycket snälla Eva detsamma! Din kommentar gör mig glad och jag försöker göra mitt bästa för att ni ska känna att ni är hemma här fast ni är hemma där:-)
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Carita:

Tack detsamma! Havet ser inbjudande och härligt ut, längtar efter att bada. Strandhundarna ser ut att ha roligt, stackars fisk. Hoppas på bättre väder imorgon! Kram Carita

Svar: Tack snälla Carita och havet är verkligen fantastiskt så här års, klart och varmt skönt vatten. Vovvarna verkar mår bra och har roligt och det är underbart att se dem leka tillsammans. Kram!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Viveka:

Härlig att läsa när du skriver man längtar ner varje gång man läser TACK 😎

Svar: Tack så mycket själv Viveka för att du berättar det för mig!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Christina S:

Underbara strandbilder! Här är det vår, men kylslaget. Dock är den svenska våren svårslagen, denna ljuvliga skira grönska! Fast det beror kanske på att det har varit en sådan svår vinter… Dina bilder lättar dock upp sinnet, är så härligt att följa dina dagar! Tack för det! Ha en härlig valborg, du och Rulle, fast ni kanske inte firar den på samma sätt som vissa här i Sverige gör.

Svar: Tack snälla fina Christina för din kommentar och respons! Håller med dig att den svenska våren är fantastiskt vacker och jag får nöja mig med att uppleva den via foton. Precis som ni får följa vår ljuvliga tillvaron här i ord och bild. Vi firar inte valborg på något specifikt sätt här och det är samma med övriga svenska traditioner. Vi ser bara till att njuta av varje enskild dag så mycket det bara går och gör det bästa av den. Jag önskar er alla en trevlig 1 maj! Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

10 Micke:

Vilka resor du bjuder oss på. Trevlig Valborg och tack för hjälpen med att försöka spåra mitt minneskort till kameran.

Svar: Tack snälla Micke och jag försöker göra mitt bästa för att locka hit er hemvändare igen :-D Trevlig 1 maj och hoppas verkligen det ordnar sig med minneskortet! Kram till dig från mig
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: