2016-03-31 Softa, softa hela dagen lång och var tog mars vägen egentligen....

Sista dagen i månaden mars, svisch så är även mars 2016 borta för att aldrig återkomma...
 
...och vad gör jag då, jo fortsätter att vila då det var en riktigt seg förkylningsvirus denna gång...Gnäll, gnäll!
 
Visst är det skönt att vila när kroppen är ur lag och min älskade Rulle månar om mig och ser till att jag får näring, "matiné" filmer till eftermiddagsfikat och kvällsfilmer att titta på för att få ett litet avbrott i bokläsandet... Men nu känns det som om viruset får dra iväg och lämna mig ifred.
 
När jag mår dåligt brukar jag säga till mig själv, varför njöt du inte mer av livet och dagen än du gjorde när du var frisk. Det gjorde jag ju så mycket det bara gick och vad hjälper det nu...Suck!
 
Nåväl, det är ju bara ett simpelt förkylningsvirus och det ger sig så småningom och det är bara att stå ut helt enkelt och längta tills jag som en fjäril kan fara runt och njuta av våra blommor i trädgården...
 
 
Så vackra fjärilar vi har emellanåt och som jag lyckats fånga på bild med min kamera...
 
...och så vill jag gå eller på annat sätt ta mig till vårt vackra hav här i Huay Yang...men det får allt vänta ett tag till...
 
Hat Wanakorn...
 
...få kolla in vackra fiskebåtar etc. etc.
 
Jag önskar dig en härlig torsdag den sista dagen i mars 2016! 

Kommentarer:

1 Anders:

Krya på dig!

Svar: Tack snälla Anders!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Krya på dig1
Sega förkylningsvirusar är trista och hemska första och andra dagen är ok att bara bädda ned sig o läsa och kolla film och slappa men sen? så trist.Hoppas det släpper då du och Rulle snart ska iväg på en tur med era hojar till Malaysa.
Hälsningar Birgitta S


Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och det känns redan bättre idag så snart så....
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: