2017-11-06 Dag 29, Hemresa från Hua Hin till Huay Yang...Dagsetapp 16 mil - 484 sköna mil har vi kört totalt under resan...

God morgon Hua Hin och Rajana Garden House!
 
Snart bär det hemåt men först blir det en sväng till Honda Big Wing i Hua Hin/Cha-am för Rulle har ett ärende där... 
 
Vackra blommor av olika slag finns i trädgården på Rajana Garden House...
 
 
Under tiden som vi var på resa löpte min Forzas trepartsförsäkring ut men ett messenger till Kae Virayah Insurance i Prachuap Khiri Khan (PKK) löste det hela och hon förlängde försäkringen 1 år till samt fixade även ny skatt samt den obligatoriska försäkringen som nu också löpt ut. Vilken härlig service!
 
Det var bara betalningen som saknades och det passade jag på att göra när vi ändå passerade PKK på vägen hem. Skönt att få det gjort så nu är det lugnt på den fronten 1 år till :-D. 
 
Viriyah Insurance i PKK
 
Vi var hemma strax innan kl. 14 och dessbättre fick vi bara ett par mindre regnskurar på oss i Hua Hin med omnejd men under resten av vägen hem var det bara mulet.
 
Skönt att vara hemma igen och nu väntar efterarbetet med att alla våra prylar som ska tas om hand samt hojar som ska tvättas och göras i ordning efter resan.  
 
Under resan har vi totalt kört 484 sköna mil och vi är båda tacksamma för att allt har gått så bra som det har gjort!
 
Stort TACK till alla som bidragit till att göra vår resa så minnesvärd!
 
Stort TACK till er bloggläsare som följt vår resa samt alla fina kommentarer under resans gång!

Kommentarer:

1 Anonym:

Välkomna hem till Paradiset/ kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude och kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Yvonne Sundberg:

En härlig resa ni gjort! Men skönt att komma hem också. 🤗 Nu får ni njuta på hemmaplan❣️ Kram 😘

Svar: Tack så mycket Yvonne för din kommentar och kram till dig från mig😍😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Christina:

Kan tänka att det känns skönt att komma hem efter resan. Även om det naturligtvis varit en härlig trip! Och 484 mil! Wow, det blev mycket! Det är mer än vad vi kört här hemma med våra MC i år... Har varit mycket jobb hemma med huset så den där efterlängtade MC-semestertripen uteblev i år. Men vi har i vart fall varit på kurs och kört på Kinnekullering! Roooligt!

Svar: Tack så mycket Christina för din kommentar och synd att ni missade MC trippen i somras men kul med MC kurs 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Birgitta S:

484mil det är en bit har varit så roligt att följa eran resa här på bloggen ja det där med att packa upp när man kommer hem efter en resa är inte lika roligt tänk vad glada alla vovvarna ska bli nu när du är tillbaks
Må så gott o kram

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och jag håller med dig att packa inför en resa är roligare än att slutgiltigt packa upp 😋 Det är ändå skönt att vara hemma och komna in i rutinerna igen samt träffa alla vovvar förstås 😍😍 Må så gott och stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anita Andesson (numera):

Så bra att Ni är hemma-utan en skråma- nu kan man slappna av. Ni kan ju det här - åka nästan 500 mil jag avundas och beundrar Er båda - Ni visar att allt går om man har en positiv inställning.......Tack för att jag fick följa med på Er underbara resa. Jag hoppas att jag dyker upp i Huang Yang i januari och då ser jag fram emot att träffa Er.

Svar: Tack så mycket Anita för din kommentar och vad roligt att du följt vår resa via bloggen och uppskattat mina inlägg. Det mesta fungerar bara man vill och har en positiv attityd. 😊😋
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Tina:

Härligt att ni är hemma igen <3
Ses vi på yoga imorgon kanske? Stor kram

Svar: Tack så mycket Tina och jag går gärna och yogar i morgon och det ska bli så kul att träffas igen 😊 Stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Tiina:

Oh, det är verkligen skönt att veta att ni är hemma tryggt och väl nu! Vi som följt er resa kan slappna av också! :) Och vilken resa, imponerande antal mil, nästan 500! Jag hoppas att jag kan vara i så god form när jag blir pensionär! Tack för att du orkat blogga varje dag, det är också en bedrift!! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för det samt din omtänksamhet och så klart du kommer vara i lika god form bara du har en positiv attityd och det verkar ju så😊😋😍 Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Reidun:

Tack för att fått följa med er genom er resa och njuta av vackra Thailand.Kram!

Svar: Tack så mycket själv Reidun för att du följt vår resa via bloggen och kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

9 Susanne Eliasson:

Välkomna hem :)
Vilken härlig resa ni har gjort.
Jag har följt den på din blogg och det känns nästan som man är där:)
Din blogg lyser verkligen upp här i novembermörkret!!
Tack för det!
Ha det gott
Kram Susanne

Svar: Tack så mycket Susanne själv för det och din kommentar gör mig mycket glad! Ha det så gott du/ni också och stor varm kram till dig från mig! <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: