2018-09-30 I am still going strong for going on och en vacker lilja från vår trädgård......

Denna härliga söndag startar jag med lite fysisk träning på vår altan och så är det avklarat för dagen 😀
 
Jag har bara en kropp och den är jag mycket rädd om och det blir inte lättare med åren så det gäller att göra det jag kan för att hålla den i trim. Hälsosamt intag av mat och dryck hör också till och det finns tyvärr inga genvägar.
 
Det är både min kropp och knopp värd och ökar på mitt välbefinnandet ytterligare och gör kroppen starkare att stå emot eller åtminstone göra så att det naturliga åldrandet av kroppen inte tar över så den blir stel och skröplig utan i stället mjuk och stark samt uthållig. Jag är bara 67 år så förhoppningsvis håller kroppen ett tag till. 😊
 
Får jag bestämma vill jag leva i många många år till och dessbättre har jag bra gener från min pappas sida där det manliga släktet tränade något form av idrott. Min älskade pappa blev 92 år, en aktningsvärd ålder, och han var då fortfarande fysiskt frisk och stark för sin ålder.💗
 
Yeah, I am still going strong 😀 (Rulle har tagit bilden)
 
...och så lite naturlig ögonfröjd också att titta på från vår altan, en av våra vackra liljeväxter...
 
Livet är verkligen underbart att leva och det gäller att ta till vara varje dag på allra bästa sätt för du vet inte säkert när ditt liv på jorden tar tar slut😊 
 

Kommentarer:

1 Mia:

Wow, du har en kropp som en 30 åring, och det med all rätt så mkt som du tränar. Blir lite avvis , tyvärr är jag lite lat :-)

Svar: Oj tack så mycket Mia för det och det kostar på att ligga på topp 😁😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

WOW vilken pingla! Bra jobb, fortsätt så. Ha en finfin söndag. Kram Anette

Svar: Tack så mycket Anette och jag gör så mycket jag kan för att hålla mig i form😊 Ha en finfin söndag du också samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Johan:


Gillar detta citat av Vilhelm Moberg

"Du ska alltid tänka: Jag är här på jorden denna enda gång! Jag kan aldrig komma hit igen! Och detsamma sa Sigfrid till sig själv: Tag vara på ditt liv! Akta det väl! Slarva inte bort det! För nu är det din stund på jorden!"

Försöker tänka så och jag tror du / ni lever efter detta
Livet är värdefullt
Mvh johan

Svar: Tack så mycket Johan och precis så tänker vi och lever efter.😊 Må så gott och var rädda om dig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Birgitta S:

Så vältränad o det är du värd skitsnyggt! Du håller igång o det. lönar sig. Själv är jag lat nu när hösten med kyla kommit. Vill bara hålla mig inomhus. Må så gott 😍

Svar: Tack så mycket mycket Birgitta och man får vara lat också emellanåt 😊 Må så gott i höstvädret och minns den varma sköna sommaren som varit. Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anonym:

Imponerande!
Det gör verkligen nytta att hålla igång som du gör. Nu behöver jag komma till HY och få tillbaka kondition och styrka. Tyvärr blir det inte lika mycket träning i Sverige.
See you! Eva O

Svar: Tack så mycket Eva! Så vitt jag känner dig kommer du vara i full gång med både den ena och andra träningen när du kommer hem till HY igen 😊 Välkomna!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Tiina:

Vilken tuff brud i lyxförpackning...!!Du är en förbild för många av oss!! Kram, Tiina

Svar: Oj tack för det Tiina och det gör mig extra glad! Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: